Powiatowa Biblioteka Publiczna

im. Zygmunta Krasińskiego w Ciechanowie

book
book

Audyt wewnętrzny w sektorze publicznym





Odpowiedzialność:Joanna Przybylska (red.).
Hasła:Audyt wewnętrzny
Finanse publiczne
Sektor publiczny
Polska
Opracowanie
Materiały pomocnicze
Adres wydawniczy:Warszawa : CeDeWu, 2018.
Wydanie:Wydanie 2. zmienione.
Opis fizyczny:232 strony : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Uwagi:Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych przy rozdziałach.
Forma gatunek:Książki. Publikacje dydaktyczne. Publikacje fachowe. Publikacje naukowe.
Dziedzina:Gospodarka, ekonomia, finanse
Zakres czasowy:2001-2017 r.
Powstanie dzieła:2018 r.
Twórcy:Przybylska, Joanna. Redakcja

Przeznaczenie:Dla audytorów wewnętrznych, pracowników działów finansowo-księgowych oraz dla studentów kierunków ekonomicznych, słuchaczy studiów podyplomowych i doktoranckich.
Odbiorcy:Szkoły wyższe. Biegli rewidenci. Księgowi.
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. Wstęp
  2. Rozdział 1
  3. Audyt wewnętrzny w świetle teorii agencji i behawioralnej teorii przedsiębiorstwa (Sławomira Kańduła, Joanna Przybylska)
  4. 1.1. Wprowadzenie
  5. 1.2. Teoria agencji a audyt wewnętrzny
  6. 1.3. Audyt wewnętrzny w świetle teorii behawioralnej
  7. Bibliografia
  8. Rozdział 2
  9. Audyt wewnętrzny w sektorze finansów publicznych - zagadnienia wprowadzające (Joanna Przybylska, Monika Wróblewska)
  10. 2.1. Definicja audytu wewnętrznego - zmiana podejścia
  11. 2.2. Kwalifikacje zawodowe oraz cechy osobowe audytora wewnętrznego
  12. Bibliografia
  13. Rozdział 3
  14. Komunikacyjne aspekty pracy audytora (Jacek Trębecki)
  15. 3.1. Komunikowanie w pracy audytora
  16. 3.2. Komunikowanie niewerbalne w pracy audytora
  17. 3.2.1. Specyfika i ograniczenia komunikowania niewerbalnego
  18. 3.2.2. Formy komunikowania niewerbalnego
  19. 3.3. Komunikowanie werbalne w pracy audytora
  20. 3.3.1. Filary wystąpień publicznych
  21. 3.3.2. Kluczowe pytania przy przygotowaniu wystąpienia
  22. 3.4. Agresja i konflikt w pracy audytora
  23. Bibliografia
  24. Rozdział 4
  25. Audyt wewnętrzny a ochrona zaufania i reputacji organizacji w sytuacjach kryzysowych (Waldemar Rydzak)
  26. 4.1. Wprowadzenie
  27. 4.2. Znaczenie reputacji
  28. 4.3. Podatność sektorów i branż na powstawanie sytuacji kryzysowych i utratę reputacji
  29. 4.4. Znaczenie obszaru ryzyka utraty reputacji w pracy audytora
  30. 4.5. Informacja i jej percepcja
  31. 4.6. Zachowania interesariuszy w sytuacjach kryzysowych
  32. 4.7. Sytuacja kryzysowa i strategie informacyjne organizacji
  33. 4.8. Działania informacyjne i odbudowa zaufania w fazie sanacji
  34. Bibliografia
  35. Rozdział 5
  36. Metodyka audytu w zakresie występowania pomocy publicznej w projektach dofinansowanych z funduszów Unii Europejskiej (Maciej Cieślukowski)
  37. 5.1. Wprowadzenie
  38. 5.2. Pojęcie i rodzaje pomocy publicznej
  39. 5.3. Wyłączenia blokowe
  40. 5.4. Schemat oceny występowania pomocy publicznej
  41. Bibliografia
  42. Rozdział 6
  43. Wybrane zagadnienia audytu wewnętrznego obszaru zamówień publicznych (Andrzej Łukaszewicz)
  44. 6.1. Wprowadzenie
  45. 6.2. Warunki udziału w postępowaniu, ich zakres oraz zasady konstruowania, naruszenia zasady proporcjonalności
  46. 6.3. Kryteria oceny ofert oraz metodologia ich oceny, kryteria podmiotowe i kontrowersje związane z ich stosowaniem
  47. 6.3.1. Kryterium ceny
  48. 6.3.2. Pozacenowe kryteria oceny ofert
  49. 6.4. Żądanie dokumentów nieuprawnionych, naruszenia zasady uczciwej konkurencji
  50. 6.5. Błędy w procedurach natury formalnej organizacyjnej
  51. 6.5.1. Zasady wyznaczania terminu składania ofert
  52. 6.5.2. Najczęściej występujące błędy w ogłoszeniach o zamówienie publiczne
  53. 6.6. Wadium - formy i zasady wnoszenia, błędy dotyczące jego zwrotu
  54. 6.6.1. Wniesienie wadium w pieniądzu
  55. 6.6.2. Wadium wniesione w gwarancjach bankowych
  56. 6.6.3. Wniesienie wadium w gwarancjach ubezpieczeniowych
  57. 6.6.4. Zasady oraz podstawy zwrotu wadium
  58. Bibliografia
  59. Rozdział 7
  60. Wykorzystanie narzędzi informatycznych w badaniu audytowym na przykładzie MS Excel, pakietu SAS i języka programowania R (Alina Szkop)
  61. 7.1. Techniki audytu wewnętrznego
  62. 7.2. Metody statystyczne wykorzystywane w badaniu audytowym
  63. 7.3. Dobór próby i estymacja
  64. 7.4. Narzędzia informatyczne wspierające statystyczny obszar pracy audytora
  65. 7.5. Zastosowanie wybranych narzędzi informatycznych w badaniu audytowym
  66. 7.5.1. Założenia metodyczne i opis populacji badania audytowego
  67. 7.5.2. Wykorzystanie programu Excel
  68. 7.5.3. Wykorzystanie pakietu SAS
  69. 7.5.4. Wykorzystanie języka programowania R
  70. Bibliografia
  71. Rozdział 8
  72. Zadanie audytowe jako narzędzie oceny działalności jednostki i doradztwa dla jej kierownika (na przykładzie Izby Administracji Skarbowej w Poznaniu) (Monika Wróblewska)
  73. 8.1. Zadania zapewniające jako narzędzie oceny działalności jednostki
  74. 8.2. Czynności doradcze jako narzędzie doradztwa kierownika jednostki
  75. 8.3. Charakterystyka Izby Administracji Skarbowej w Poznaniu
  76. 8.4. Komórka audytu wewnętrznego w strukturze organizacyjnej poznańskiej Izby Administracji Skarbowej
  77. 8.5. Zadania zapewniające a czynności doradcze w badanej jednostce
  78. Bibliografia
  79. Spis tabel
  80. Spis rysunków i wykresów *

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Czytelnia
ul. Warszawska 34

Sygnatura: 36
Numer inw.: 37624
Dostępność: tylko na miejscu

schowek

Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.