Audyt wewnętrzny w sektorze publicznym
Odpowiedzialność: | Joanna Przybylska (red.). |
Hasła: | Audyt wewnętrzny Finanse publiczne Sektor publiczny Polska Opracowanie Materiały pomocnicze |
Adres wydawniczy: | Warszawa : CeDeWu, 2018. |
Wydanie: | Wydanie 2. zmienione. |
Opis fizyczny: | 232 strony : ilustracje, wykresy ; 24 cm. |
Uwagi: | Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych przy rozdziałach. |
Forma gatunek: | Książki. Publikacje dydaktyczne. Publikacje fachowe. Publikacje naukowe. |
Dziedzina: | Gospodarka, ekonomia, finanse |
Zakres czasowy: | 2001-2017 r. |
Powstanie dzieła: | 2018 r. |
Twórcy: | Przybylska, Joanna. Redakcja |
Przeznaczenie: | Dla audytorów wewnętrznych, pracowników działów finansowo-księgowych oraz dla studentów kierunków ekonomicznych, słuchaczy studiów podyplomowych i doktoranckich. |
Odbiorcy: | Szkoły wyższe. Biegli rewidenci. Księgowi. |
Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz |
- Wstęp
- Rozdział 1
- Audyt wewnętrzny w świetle teorii agencji i behawioralnej teorii przedsiębiorstwa (Sławomira Kańduła, Joanna Przybylska)
- 1.1. Wprowadzenie
- 1.2. Teoria agencji a audyt wewnętrzny
- 1.3. Audyt wewnętrzny w świetle teorii behawioralnej
- Bibliografia
- Rozdział 2
- Audyt wewnętrzny w sektorze finansów publicznych - zagadnienia wprowadzające (Joanna Przybylska, Monika Wróblewska)
- 2.1. Definicja audytu wewnętrznego - zmiana podejścia
- 2.2. Kwalifikacje zawodowe oraz cechy osobowe audytora wewnętrznego
- Bibliografia
- Rozdział 3
- Komunikacyjne aspekty pracy audytora (Jacek Trębecki)
- 3.1. Komunikowanie w pracy audytora
- 3.2. Komunikowanie niewerbalne w pracy audytora
- 3.2.1. Specyfika i ograniczenia komunikowania niewerbalnego
- 3.2.2. Formy komunikowania niewerbalnego
- 3.3. Komunikowanie werbalne w pracy audytora
- 3.3.1. Filary wystąpień publicznych
- 3.3.2. Kluczowe pytania przy przygotowaniu wystąpienia
- 3.4. Agresja i konflikt w pracy audytora
- Bibliografia
- Rozdział 4
- Audyt wewnętrzny a ochrona zaufania i reputacji organizacji w sytuacjach kryzysowych (Waldemar Rydzak)
- 4.1. Wprowadzenie
- 4.2. Znaczenie reputacji
- 4.3. Podatność sektorów i branż na powstawanie sytuacji kryzysowych i utratę reputacji
- 4.4. Znaczenie obszaru ryzyka utraty reputacji w pracy audytora
- 4.5. Informacja i jej percepcja
- 4.6. Zachowania interesariuszy w sytuacjach kryzysowych
- 4.7. Sytuacja kryzysowa i strategie informacyjne organizacji
- 4.8. Działania informacyjne i odbudowa zaufania w fazie sanacji
- Bibliografia
- Rozdział 5
- Metodyka audytu w zakresie występowania pomocy publicznej w projektach dofinansowanych z funduszów Unii Europejskiej (Maciej Cieślukowski)
- 5.1. Wprowadzenie
- 5.2. Pojęcie i rodzaje pomocy publicznej
- 5.3. Wyłączenia blokowe
- 5.4. Schemat oceny występowania pomocy publicznej
- Bibliografia
- Rozdział 6
- Wybrane zagadnienia audytu wewnętrznego obszaru zamówień publicznych (Andrzej Łukaszewicz)
- 6.1. Wprowadzenie
- 6.2. Warunki udziału w postępowaniu, ich zakres oraz zasady konstruowania, naruszenia zasady proporcjonalności
- 6.3. Kryteria oceny ofert oraz metodologia ich oceny, kryteria podmiotowe i kontrowersje związane z ich stosowaniem
- 6.3.1. Kryterium ceny
- 6.3.2. Pozacenowe kryteria oceny ofert
- 6.4. Żądanie dokumentów nieuprawnionych, naruszenia zasady uczciwej konkurencji
- 6.5. Błędy w procedurach natury formalnej organizacyjnej
- 6.5.1. Zasady wyznaczania terminu składania ofert
- 6.5.2. Najczęściej występujące błędy w ogłoszeniach o zamówienie publiczne
- 6.6. Wadium - formy i zasady wnoszenia, błędy dotyczące jego zwrotu
- 6.6.1. Wniesienie wadium w pieniądzu
- 6.6.2. Wadium wniesione w gwarancjach bankowych
- 6.6.3. Wniesienie wadium w gwarancjach ubezpieczeniowych
- 6.6.4. Zasady oraz podstawy zwrotu wadium
- Bibliografia
- Rozdział 7
- Wykorzystanie narzędzi informatycznych w badaniu audytowym na przykładzie MS Excel, pakietu SAS i języka programowania R (Alina Szkop)
- 7.1. Techniki audytu wewnętrznego
- 7.2. Metody statystyczne wykorzystywane w badaniu audytowym
- 7.3. Dobór próby i estymacja
- 7.4. Narzędzia informatyczne wspierające statystyczny obszar pracy audytora
- 7.5. Zastosowanie wybranych narzędzi informatycznych w badaniu audytowym
- 7.5.1. Założenia metodyczne i opis populacji badania audytowego
- 7.5.2. Wykorzystanie programu Excel
- 7.5.3. Wykorzystanie pakietu SAS
- 7.5.4. Wykorzystanie języka programowania R
- Bibliografia
- Rozdział 8
- Zadanie audytowe jako narzędzie oceny działalności jednostki i doradztwa dla jej kierownika (na przykładzie Izby Administracji Skarbowej w Poznaniu) (Monika Wróblewska)
- 8.1. Zadania zapewniające jako narzędzie oceny działalności jednostki
- 8.2. Czynności doradcze jako narzędzie doradztwa kierownika jednostki
- 8.3. Charakterystyka Izby Administracji Skarbowej w Poznaniu
- 8.4. Komórka audytu wewnętrznego w strukturze organizacyjnej poznańskiej Izby Administracji Skarbowej
- 8.5. Zadania zapewniające a czynności doradcze w badanej jednostce
- Bibliografia
- Spis tabel
- Spis rysunków i wykresów *
Zobacz spis treści
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)