Powiatowa Biblioteka Publiczna

im. Zygmunta Krasińskiego w Ciechanowie

book
book

Bank i agent bankowy

Autor: Cichorska, Joanna.





Odpowiedzialność:Radosław Pacud (red.) ; Joanna Cichorska, Monika Klimontowicz, Tomasz Zieliński.
Hasła:Banki
Finanse
Opracowanie
Adres wydawniczy:Warszawa : Difin, copyright 2017.
Opis fizyczny:346 stron : ilustracje ; 23 cm.
Uwagi:Bibliografia przy rozdziałach.
Forma gatunek:Książki. Publikacje naukowe.
Dziedzina:Gospodarka, ekonomia, finanse
Powstanie dzieła:2017 r.
Twórcy:Klimontowicz, Monika. Autor

Pacud, Radosław. Redakcja

Zieliński, Tomasz B. Autor

Przeznaczenie:Dla przedstawicieli instytucji finansowych, agentów bankowych, osób studiujących finanse i bankowość oraz nauczycieli akademickich.
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. * Rozdział 1. Bank jako pośrednik na rynku usług finansowych
  2. Monika Klimontowicz
  3. 1.1. Banki w polskim systemie finansowym
  4. 1.1.1. Struktura podmiotowa rynku usług bankowych
  5. 1.1.2. Struktura przedmiotowa rynku usług bankowych
  6. 1.2. Miejsce dystrybucji w strategii rynkowej banków
  7. 1.2.1. Rodzaje kanałów dystrybucji i czynniki warunkujące ich wybór
  8. 1.2.2. Kanały dystrybucji banków działających w Polsce
  9. 1.2.2.1. Tradycyjne kanały dystrybucji usług bankowych
  10. 1.2.2.2. Elektroniczne kanały dystrybucji usług bankowych
  11. 1.3. Trendy w zakresie sprzedaży i dystrybucji usług bankowych
  12. Bibliografia
  13. Rozdział 2. Agent bankowy. Przedsiębiorca jako pośrednik banku
  14. Radosław Pacud
  15. 2.1. Pośrednictwo finansowe banków a pośrednictwo bankowe
  16. 2.1.1. Pośrednictwo banków a pośrednictwo bankowe. Kwestie terminologiczne
  17. 2.1.2. Geneza oraz istota ekonomiczno-prawna pośrednictwa agenta bankowego
  18. 2.2. Rola agenta bankowego jako przedsiębiorcy współpracującego z bankiem
  19. 2.2.1. Agent bankowy jako realizator funkcji banku na rynku lokalnym
  20. 2.2.2. Agent jako przedsiębiorca w kanale dystrybucji produktów i usług bankowych
  21. 2.2.3. Agent bankowy jako przedsiębiorca kreujący kapitał niematerialny banku
  22. 2.3. Pośrednictwo bankowe na rynku pośrednictwa finansowego
  23. 2.3.1. Agent bankowy jako przedsiębiorca działający na własny rachunek
  24. 2.3.2. Struktura pośrednictwa finansowego. Wybór kierunku działania dla agenta-przedsiębiorcy
  25. 2.4. Wady i zalety pośrednictwa bankowego
  26. 2.4.1. Perspektywa banku
  27. 2.4.2. Perspektywa agenta bankowego
  28. Bibliografia
  29. Rozdział 3. Rozbudowa sieci agencji bankowych jako element ekspansji banku (analiza przypadków)
  30. Joanna Cichorska
  31. 3.1. Optymalizacja sieci placówek partnerskich w procesie zarządzania bankiem komercyjnym
  32. 3.2. Nowoczesne metody budowania sieci bankowych
  33. 3.2.1. FinTech jako element sieci bankowej
  34. 3.2.2. Strategia rozbudowy sieci "de novo branching"
  35. 3.3. Struktura organizacyjna banków komercyjnych w Polsce i jej ekonomiczne skutki
  36. 3.4. Warunki otwarcia placówki partnerskiej. Analiza porównawcza
  37. 3.5. Koszty otwarcia placówki bankowej w systemie franczyzy bankowej
  38. 3.6. Skutki tworzenia placówek partnerskich dla stron umowy
  39. Bibliografia
  40. Rozdział 4. Podstawy prawne współpracy banku i agenta bankowego
  41. Radosław Pacud
  42. 4.1. Prawo bankowe
  43. 4.1.1. Delegowane czynności bankowe oraz typy prawne umowy współpracy banku i agenta bankowego
  44. 4.1.2. Warunki prawne organizacji sieci agencyjnej, nadzór bankowy, tajemnica bankowa
  45. 4.1.3. Agent bankowy a agent spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej
  46. 4.2. Prawo cywilne
  47. 4.2.1. Stosunek prawny agencji, natura prawna agencji bankowej
  48. 4.2.2. Odpłatność w agencji bankowej, regresy
  49. 4.2.3. Zasada lojalności we współpracy agenta bankowego oraz banku
  50. 4.2.4. Zmiana umowy agencyjnej
  51. 4.3. Prawo gospodarcze
  52. 4.3.1. Prawa majątkowe agenta bankowego - przedsiębiorstwo oraz baza klientów
  53. 4.3.2. Ochrona agenta bankowego przed nieuczciwą konkurencją ze strony banku
  54. 4.3.3. Zakończenie współpracy i podstawy roszczeń pieniężnych agenta bankowego wobec banku
  55. 4.4. Prawo ubezpieczeniowe
  56. 4.5. Prawo konsumenckie
  57. Bibliografia
  58. Rozdział 5. Ekonomika działalności agencji bankowej
  59. Tomasz Zieliński
  60. 5.1. Źródła przychodów agencji bankowej
  61. 5.2. Kategorie źródeł przychodów agencji bankowej
  62. 5.2.1. Czynności pasywne agencji bankowej
  63. 5.2.2. Czynności aktywne agencji bankowej
  64. 5.2.3. Karty płatnicze w ofercie agencji bankowej
  65. 5.2.4. Operacje kasowe
  66. 5.3. Koszty funkcjonowania agencji bankowej
  67. 5.4. Rentowność agencji bankowej
  68. 5.5. Agencja bankowa jako przedsięwzięcie inwestycyjne
  69. 5.6. Alokacja korzyści i ryzyka między bank macierzysty i agenta
  70. Bibliografia
  71. Rozdział 6. Kooperacja banku i agenta bankowego
  72. Radosław Pacud
  73. 6.1. Kooperacja pozytywna banku i agenta bankowego (współpraca)
  74. 6.1.1. Założenia do analizy zachowań kooperacyjnych banku i agenta-przedsiębiorcy
  75. 6.1.2. Uwarunkowania i dyrektywy organizacji dobrej współpracy banku i agenta bankowego
  76. 6.1.3. Efektywność wspólna a efektywność odrębna. Układ interesów w kontrakcie. Próby pomiaru
  77. 6.2. Kooperacja negatywna. Konflikt oraz walka banku i agenta bankowego
  78. 6.2.1. Źródła konfliktów we współpracy banku i agenta bankowego
  79. 6.2.2. Sposoby przeciwdziałania konfliktom między bankiem a agentem bankowym
  80. 6.3. Zachowania konkurencyjne we współpracy banku oraz agenta bankowego
  81. 6.3.1. Konkurencja wewnętrzna
  82. 6.3.2. Konkurencja zewnętrzna
  83. 6.4. Uwarunkowania procesu decyzyjnego w kooperacji banku i agenta bankowego
  84. 6.4.1. Psychologiczne i korporacyjne determinanty nierównowagi kontraktowej
  85. 6.4.2. Koszty kooperacji w świetle ekonomicznego modelu agencji.
  86. Metoda ograniczania kosztu
  87. Bibliografia
  88. Rozdział 7. Rynek pośrednictwa bankowego. Modele współpracy i dylematy podmiotów współpracujących
  89. Tomasz Zieliński
  90. 7.1. Agencja bankowa na styku rynku bankowego oraz rynku usług pośrednictwa finansowego
  91. 7.2. Wyznaczniki funkcjonowania rynku
  92. 7.3. Modele współpracy banku i agencji bankowych
  93. 7.3.1. Agent zależny od banku vs. agent niezależny
  94. 7.3.2. Teoria "konfliktu agencji" w kształtowaniu relacji pomiędzy bankiem a agentem bankowym
  95. 7.4. Relacje rynkowe pomiędzy bankiem a agentem
  96. 7.4.1. Efekt skali jako czynnik decydujący o pozycji rynkowej agencji
  97. 7.4.2. Bariery wejścia - wyjścia na rynku agencji bankowych
  98. 7.4.3. Płynność transakcji na rynku pierwotnym i wtórnym
  99. 7.4.4. Dywersyfikacja jako czynnik decyzyjny
  100. 7.5. Kapitał klienta jako podstawowy wyznacznik wartości rynkowej agencji
  101. 7.5.1. Dylemat dysponowania kapitałem klienta
  102. 7.5.2. Wartość klienta w ujęciu teoretycznym
  103. 7.5.3. Wartość klienta w ujęciu praktycznym
  104. 7.6. Niejednoznaczność rynkowej natury pośrednictwa bankowego
  105. Bibliografia
  106. Rozdział 8. Synteza badań. W kierunku regulacji rynku pośrednictwa bankowego
  107. Radosław Pacud
  108. 8.1. Podsumowanie i wnioski z badań współpracy banku i agenta bankowego
  109. 8.1.1. Podsumowanie i ustalenia
  110. 8.1.2. Przyszłość współpracy banku i agenta bankowego - rynek oraz regulacja
  111. 8.2. Kierunki regulacji prawnych pośrednictwa bankowego
  112. 8.2.1. Regulacja organizująca współpracę banku oraz agenta bankowego
  113. 8.2.2. Regulacja równoważąca warunki współpracy banku oraz agenta bankowego
  114. 8.2.3. Regulacja korygująca dochody oraz dostęp do kooperacji z bankiem
  115. 8.3. Koncepcje szczegółowych regulacji prawnych
  116. Bibliografia
  117. Zakończenie
  118. Spis tabel i rysunków *

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Czytelnia
ul. Warszawska 34

Sygnatura: 336.7
Numer inw.: 37698
Dostępność: tylko na miejscu

schowek

Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.