

Zarządzanie działem sprzedaży firmy : prognozowanie, organizowanie, motywowanie, kontrola
Odpowiedzialność: | Krzysztof Cybulski. |
Hasła: | Handel Techniki sprzedaży Zarządzanie Podręcznik |
Adres wydawniczy: | Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, [2012]. |
Wydanie: | Wydanie1, 6 dodruk. |
Opis fizyczny: | 285, [1] s. : il. ; 24 cm. |
Uwagi: | Na stronie redakcyjnej data cop.: 2004. Bibliografia na stronach 281-283. Indeks. |
Forma gatunek: | Książki. Publikacje dydaktyczne. Publikacje naukowe. |
Dziedzina: | Gospodarka, ekonomia, finanse Zarządzanie i marketing |
Zakres czasowy: | 1987-2002 r. |
Powstanie dzieła: | 2012 r. |
Przeznaczenie: | Dla menedżerów zarządzających sprzedażą, studentów uczelni ekonomicznych, wydziałów zarządzania, szkół przedsiębiorczości, marketingu i biznesu. |
Odbiorcy: | Szkoły wyższe. Menedżerowie. Szkoły wyższe. |
Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz |
- Rozdział 1. Personel sprzedaży jego rola i znaczenie
- 1.1. Sprzedaż i personel sprzedaży w rynkowo zorientowanej firmie
- 1.2. Zakres sprzedaży osobistej i rodzaje sprzedawców
- 1.3. Charakterystyka procesu zarządzania personelem sprzedaży
- 1.4. Czynniki wpływające na zarządzanie personelem sprzedaży
- 1.4.1. Ogólna charakterystyka
- 1.4.2. Strategie marketingowe a zasady funkcjonowania personelu sprzedaży
- 1.4.3. Specyfika sprzedaży bezpośredniej i jej miejsce w mieszance promocyjnej
- firmy
- 1.4.4. Uniwersalny charakter sprzedaży bezpośredniej i zadań sprzedawców
- 1.5. Główne trendy w zakresie zarządzania personelem sprzedaży
- Pytania
- Rozdział 2. Formułowanie strategii sprzedaży
- 2.1. Istota i elementy składowe strategii sprzedaży
- 2.2. Analiza sytuacyjna
- 2.2.1. Analiza i ocena sprzedaży oraz jej rentowności
- 2.2.2. Identyfikacja oraz "klasyfikowanie" potencjalnych nabywców i ich "profilowanie"
- 2.2.3. Ocena potencjalnego popytu na produkty firmy
- 2.2.4. Identyfikacja, charakterystyka i ocena konkurencji
- 2.2.5. Prognozowanie popytu rynkowego i sprzedaży firmy
- 2.2.6. Atrakcyjność rynku produkt owego i jej wyznaczniki
- 2.3. Założenia strategii sprzedaży
- 2.3.1. Cele sprzedażowe firmy
- 2.3.2. Wymagany poziom wysiłku sprzedażowego
- 2.3.3. Polityka wspierania sprzedaży
- 2.4. Plan sprzedaży
- 2.4.1. Wyznaczenie zadań dla personelu sprzedaży firmy
- 2.4.2. Plan działań akwizycyjnych
- 2.5. Budżet działu sprzedaży firmy
- 2.5.1. Istota i struktura oraz funkcje budżetu działu sprzedaży
- 2.5.2. Tworzenie budżetu działalności sprzedażowej - determinanty i składowe
- Pytania
- Rozdział 3. Organizowanie procesu sprzedaży
- 3.1. Podstawowe rozstrzygnięcia
- 3.2. Wybór adekwatnych rodzajów sprzedawców
- 3.2.1. Ogólna charakterystyka
- 3.2.2. Typ sprzedawców a rodzaj obsługiwanych klientów
- 3.3. Własny a kontraktowy personel sprzedaży
- 3.4. Formy organizacji działu sprzedaży
- 3.4.1. Wybór optymalnej formy organizacji personelu sprzedaży
- 3.4.2. Podstawowe zasady tworzenia struktury organizacyjnej działu sprzedaży
- 3.4.3. Struktura terytorialna
- 3.4.4. Struktura produktowa
- 3.4.5. Struktura rynkowa
- 3.4.6. Funkcjonalna organizacja służb sprzedaży
- 3.4.7. Organizowanie wysiłku sprzedażowego wokół kluczowych klientów firmy
- 3.5. Określanie liczebności personelu sprzedaży
- 3.5.1. Czynniki wpływające na liczebność personelu sprzedaży
- 3.5.2. Metody wyznaczania liczby sprzedawców
- 3.6. Pozyskiwanie personelu sprzedaży
- 3.6.1. Znaczenie rekrutacji i selekcji personelu sprzedaży
- 3.6.2. Charakterystyka dobrego sprzedawcy
- 3.6.3. Procedura pozyskiwania personelu sprzedaży
- 3.6.4. Selekcja pozyskanych kandydatów na sprzedawców
- 3.6.5. Wybór kandydatów
- 3.7. Zatrudnianie i adaptacja personelu sprzedaży
- 3.7.1. Zatrudnianie pozyskanego personelu sprzedaży
- 3.7.2. Adaptacja nowo pozyskanych sprzedawców
- Pytania
- Rozdział 4. Kierowanie bieżącą działalnością sprzedawców
- 4.1. Szkolenie sprzedawców
- 4.1.1. Znaczenie i cele programów szkoleniowych
- 4.1.2. Rodzaje programów szkoleniowych i ich zawartość
- 4.1.3. Tworzenie efektywnych programów szkoleniowych
- 4.1.4. Charakterystyka oraz dobór podstawowych metod i technik szkoleniowych
- 4.1.5. Atrybuty skutecznych i efektywnych programów szkoleniowych
- 4.1.6. Ocena i pomiar skuteczności oraz efektywności programów szkoleniowych
- 4.2. Kształtowanie wysiłku sprzedażowego personelu firmy
- 4.2.1. Marnotrawienie czasu przez sprzedawców
- 4.2.2. Przyczyny i symptomy niskiej produktywności sprzedawców
- 4.2.3. Działania prowadzące do podwyższenia produktywności sprzedawców
- 4.3. System motywowania sprzedawców i ich menedżerów
- 4.3.1. Istota oraz cele motywowania personelu sprzedaży firmy
- 4.3.2. "Mieszanka motywacyjna" i jej składowe
- 4.3.3. Wybrane konsekwencje wyboru modelu wynagradzania służb sprzedaży firmy
- 4.3.4. Pozamaterialne instrumenty motywowania sprzedawców
- 4.4. Menedżer sprzedaży - zadania, umiejętności i kwalifikacje
- 4.4.1. Podstawowe zadania kierownika sprzedaży
- 4.4.2. Podstawowe umiejętności kierownika działu sprzedaży
- 4.4.3. Współczesne tendencje w wynagradzaniu sprzedawców i kadry menedżerskiej
- 4.4.4. Nowa rola menedżerów ds. sprzedaży we współczesnej firmie
- Pytania
- Rozdział 5. Kontrola, analiza i ocena działalności sprzedawców
- 5.1. Znaczenie kontroli działalności personelu sprzedaży firmy
- 5.1.1. Istota kontroli i jej składowe
- 5.1.2. Znaczenie kontroli i problemy z nią związane
- 5.2. Podstawowe obszary działalności sprzedawców podlegające kontroli
- 5.2.1. Monitorowanie bieżącej aktywności personelu sprzedaży
- 5.2.2. Kontrola, analiza i ocena wyników działalności sprzedawców
- 5.2.3. Kontrola, analiza i ocena wkładu sprzedawców w realizację celów firmy
- 5.2.4. Relacje między wysiłkiem, zachowaniami a wynikami pracy sprzedawców
- 5.3. Wybrane źródła informacji przydatnych do oceny sprzedawców
- 5.4. Kluczowe przekroje analizy działalności sprzedawców
- 5.4.1. Ogólna charakterystyka
- 5.4.2. Formalna analiza aktywności i wyników osiąganych przez sprzedawcę
- 5.4.3. Ocena porównawcza wyników poszczególnych sprzedawców
- 5.4.4. Analiza wydatków sprzedażowych przedstawiciela handlowego firmy
- 5.4.5. Rentowność sprzedaży oraz produktywność personelu sprzedaży
- 5.4.6. Pomiar oraz ocena poziomu zadowolenia i satysfakcji klientów firmy
- 5.4.7. Pomiar i ocena zadowolenia sprzedawców
- Pytania
- Słowniczek ważniejszych terminów
- Bibliografia
- Indeks rzeczowy *
Zobacz spis treści
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)