Powiatowa Biblioteka Publiczna

im. Zygmunta Krasińskiego w Ciechanowie

book
book

Algokracja : jak i dlaczego sztuczna inteligencja zmienia wszystko?

"Jak i dlaczego sztuczna inteligencja zmienia wszystko? "

Autor: Rybiński, Krzysztof





Odpowiedzialność:Krzysztof Rybiński, Jarosław Królewski.
Hasła:Gospodarka światowa
Sztuczna inteligencja
Opracowanie
Adres wydawniczy:Warszawa : PWN, 2023.
Wydanie:Wydanie I.
Opis fizyczny:298, [1] strona : fotografie, ilustracje, wykresy ; 25 cm.
Uwagi:Bibliografia, netografia na stronach 291-295.
Forma gatunek:Książki. Publikacje popularnonaukowe.
Dziedzina:Gospodarka, ekonomia, finanse
Informatyka i technologie informacyjne
Powstanie dzieła:2023 r.
Twórcy:Królewski, Jarosław. Autor

Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. O Autorach 9
  2. Wstęp, czyli dlaczego napisaliśmy tę książkę 11
  3. 1. Jak to działa 23
  4. Podstawowe pojęcia 23
  5. Uczenie maszynowe 26
  6. 2. Podstawowe modele data science 31
  7. Regresja liniowa pomaga w wyborze wina 31
  8. Drzewa decyzyjne pozwalające ocenić ryzyko kredytowe 45
  9. Jakie lekcje powinien wyciągnąć dyrektor marketingu z nalotów aliantów
  10. podczas II wojny światowej 51
  11. Naiwny klasyfikator Bayesa uwalnia nas od spamu 56
  12. Uczenie maszynowe nienadzorowane 58
  13. 3. Głębokie uczenie maszynowe 65
  14. Jak sztuczna inteligencja powstrzymała złodziei papieru toaletowego
  15. w Chinach 66
  16. Dlaczego dopiero teraz nastąpił rozwój sztucznej inteligencji 67
  17. Jak działają algorytmy głębokiego uczenia się – przykład uczenia
  18. nadzorowanego 68
  19. Jak stosować głębokie uczenie się w praktyce 74
  20. 4. Czy komputer może działać jak ludzki mózg, czyli uczenie
  21. ze wzmocnieniem 79
  22. Jak ludzki mózg stosuje mechanizm nagród w procesie uczenia się 79
  23. Nagrody, czyli o tym, jak działają algorytmy uczenia ze wzmocnieniem 81
  24. Eksploracja versus eksploatacja i Q-uczenie się 84
  25. Zastosowania algorytmów uczenia się ze wzmocnieniem 88
  26. 5. Jak komputer nauczył się rozumieć ludzką mowę, czyli gra w 300 pytań 91
  27. Od cyfr, przez kompilatory, do rozumienia języka naturalnego 91
  28. Jak słowa stają się wektorami liczb, które komputer rozumie 93
  29. Zastosowania biznesowe 96
  30. 6. Jak przeczytaliśmy ze zrozumieniem 180 tysięcy artykułów o nowych
  31. technologiach w kilka minut 99
  32. 7. Internet rzeczy i uczenie maszynowe 105
  33. Rolls-Royce, doskonałość produkcji i obsługi dzięki big data science 105
  34. Jak rzeźnik wykorzystał internet rzeczy i uczenie maszynowe do budowy
  35. siły marki i wzrostu sprzedaży 107
  36. Przyszłość IoT 108
  37. 8. Wpływ sztucznej inteligencji na gospodarkę i rynek pracy 111
  38. Prognozy wpływu sztucznej inteligencji na rynek pracy 111
  39. 9. Czy Chiny wyprzedzą Stany Zjednoczone w obszarze sztucznej inteligencji 137
  40. Sztuczna inteligencja została uznana w Chinach za kluczową technologię
  41. przyszłości 138
  42. Dane jako paliwo napędzające rozwój sztucznej inteligencji 140
  43. Najbardziej konkurencyjny na świecie ekosystem start-upów 140
  44. 10. System scoringu społecznego w Chinach, czyli jak powstaje algokracja
  45. – nowy system społeczno-polityczny oparty na big data
  46. i sztucznej inteligencji 143
  47. Bardziej egalitarne społeczeństwo 149
  48. Promowanie moralnie pożądanych postaw 149
  49. Wzrost transparentności życia publicznego i społecznego 150
  50. Wolność w algokracji 151
  51. Główne ryzyko algokracji, czyli informatyczny demiurg 152
  52. 11. Czy i kiedy pojawi się superinteligencja 155
  53. Typy sztucznej inteligencji 155
  54. Scenariusze dla świata rządzonego przez sztuczną superinteligencję 159
  55. Inteligencja zespołowa 161
  56. Sztuczna inteligencja i płynna demokracja 171
  57. 12. Jakie zagrożenia niesie ze sobą uczenie maszynowe i sztuczna inteligencja 175
  58. Uczenie maszynowe powiększa nierówności rasowe i płci 176
  59. Ocena parametryczna nauczycieli oparta na big data eliminuje wspaniałych
  60. pedagogów 178
  61. Algorytmy promują niemoralne zachowania na wielką skalę 179
  62. Algorytmy napędzają kryzys w szkolnictwie wyższym 180
  63. Co z tego wynika 181
  64. 13. Wolność – czyli o tym, jaki będzie główny wpływ sztucznej inteligencji
  65. na modele biznesowe i na człowieka 183
  66. Zdolność do budowania piaskownicy i zgodnego bawienia się w niej z innymi 186
  67. Umiejętność tworzenia i stosowania modeli XaaS 189
  68. Apifikacja kultury korporacyjnej 190
  69. 14. Praktyczne zastosowania sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego 195
  70. Funkcje wewnętrzne i administracyjne 196
  71. Zarządzanie zasobami ludzkimi 200
  72. Analityka biznesowa 201
  73. Rozwój oprogramowania 203
  74. Marketing 203
  75. Nowe modele biznesowe 214
  76. Firmy rozwijające sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe w Polsce 215
  77. 15. Big data. Dlaczego inwestycja w infrastrukturę AI jest kluczowa 219
  78. Fundamenty 219
  79. Kluczowe wyzwania architektury ekosystemu big data 222
  80. Umysł człowieka a infrastruktura AI 224
  81. Podstawowe elementy nowoczesnej architektury infrastruktury big data i AI 228
  82. Kluczowe założenia w przygotowaniu odpowiedniej infrastruktury danych 230
  83. 16. Ucieczka w przyszłość – jak automatycznie modelować dane behawioralne 233
  84. Jakich rezultatów powinniśmy wymagać od nowoczesnej architektury
  85. dla rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji 233
  86. Nienadzorowane uczenie maszynowe w czasie rzeczywistym na dużą skalę 235
  87. Kultura MLOps 237
  88. Praca nad budową modelu AI, jego trenowanie i ewaluacja 238
  89. Narzędzia automatyzujące pracę data scientistów 240
  90. Systemy czasu rzeczywistego i ich ograniczenia 241
  91. Kluczowe kompetencje zespołu data science stanowiące wewnętrzny
  92. „know-how” 241
  93. Odkrywanie nowych zastosowań biznesowych AI 242
  94. 17. Internet zdecentralizowany a sztuczna inteligencja 243
  95. 18. Wywiady z ekspertami 249
  96. Deep tech. GPT-3. AGI. Kiedy AI przekroczy możliwości człowieka
  97. Rozmowa ze sztuczną inteligencją stworzoną przez OpenAI. 249
  98. Dzisiaj w firmach obowiązuje zasada „przede wszystkim klient” (client first).
  99. Jutro najważniejszą zasadą będzie „przede wszystkim dane” (data first).
  100. Rozmowa z Jackiem Dąbrowskim, Chief AI Officer, Synerise 253
  101. O tym, jak internet rzeczy zwiększa efektywność firm i satysfakcję klientów,
  102. ale także prowadzi do powstania pokolenia D. Rozmowa z Aleksandrem
  103. Poniewierskim, partnerem i globalnym leaderem internetu rzeczy w EY 258
  104. Zakończenie 269
  105. Appendix: Najciekawsze przykłady zastosowania sztucznej inteligencji
  106. w praktyce 273
  107. Lista zawodów, które znikną z powodu rozszerzania się wpływu sztucznej
  108. inteligencji 281
  109. Lista rysunków, tabel i wykresów 283
  110. Spis organizacji zajmujących się AI na świecie 287
  111. Najważniejsze konferencje AI na świecie 289
  112. Literatura 291
  113. O partnerze wydania 297

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Czytelnia
ul. Warszawska 34

Sygnatura: 004
Numer inw.: 37750
Dostępność: tylko na miejscu

schowek

Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.