Powiatowa Biblioteka Publiczna

im. Zygmunta Krasińskiego w Ciechanowie

book
book

Doświadczanie międzykulturowości na podstawie narracji młodych osób dorosłych pochodzenia żydowskiego

Autor: Krawczyk, Agnieszka





Odpowiedzialność:Agnieszka Krawczyk.
Hasła:Międzykulturowość
Młodzi dorośli
Tożsamość (psychologia)
Tożsamość żydowska
Żydzi
Polska
Monografia
Adres wydawniczy:Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2023.
Wydanie:Wydanie I.
Opis fizyczny:282, [3] strony ; 24 cm.
Uwagi:Na stronie redakcyjnej błędny ISBN. Bibliografia na stronach 271-282.
Forma gatunek:Książki. Publikacje naukowe.
Dziedzina:Edukacja i pedagogika
Socjologia i społeczeństwo
Powstanie dzieła:2023 r.
Skocz do:Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki
Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. WPROWADZENIE
  2. ROZDZIAŁ PIERWSZY. TEORETYCZNE PODSTAWY PRACY
  3. 1. Sposoby ujmowania międzykulturowości w literaturze. Pogranicze w doświadczeniach osobistych
  4. 1.1. Wieloaspektowość ujmowania kultury
  5. 1.2. Perspektywa pedagogiki międzykulturowej w odniesieniu do prowadzonych badań
  6. 1.2.1. Geneza pedagogiki międzykulturowej
  7. 1.2.2. Wymiary wielo- i międzykulturowości
  8. 1.2.3. Nadrzędny cel pedagogiki międzykulturowej - kształcenie kompetencji międzykulturowej oraz uczenie dialogu
  9. 1.3. Pogranicze administracyjne i symboliczne
  10. 2. Od bohatera literackiego do bohatera dnia codziennego. Narracja o doświadczaniu międzykulturowości
  11. 2.1. Narracja o doświadczaniu międzykulturowości
  12. 2.1.1. Od formalizmu do współczesnej narratologii
  13. 2.1.2. Znaczenie narracji poza literaturoznawstwem
  14. 2.1.3. Podmioty narracji
  15. 2.1.4. Praktyczne znaczenie (auto)narracji
  16. 2.1.5. Doświadczenia międzykulturowe zawarte w narracji. Podsumowanie
  17. 2.2. Miejsce doświadczenia w życiu człowieka
  18. 2.2.1. Doświadczanie międzykulturowości. Podsumowanie
  19. ROZDZIAŁ DRUGI. TEORETYCZNO-METODOLOGICZNE PODŁOŻE BADAŃ
  20. 1. Teoretyczno-metodologiczne podstawy pracy
  21. 1.1. Przedmiot badań i jego teoretyczne założenia
  22. 1.2. Problematyka i cel badań
  23. 1.3. Zasady doboru i charakterystyka próby badawczej
  24. 1.4. Charakterystyka metody badawczej
  25. 1.4.1. Sposób gromadzenia materiału badawczego
  26. 1.4.2. W poszukiwaniu metody interpretacji
  27. 1.4.3. Charakterystyka metody analizy i interpretacji
  28. 1.4.4. Porządkowanie tekstu
  29. 1.4.5. Językowo-narracyjna analiza tekstu
  30. 1.4.6. Podsumowanie
  31. 1.5. Sposób prezentacji analizy danych
  32. ROZDZIAŁ TRZECI. PRZYPADKI KLUCZOWE
  33. 1. N1: "Jestem [...] raczej samotnikiem"
  34. 1.1. Przebieg życia - konteksty gromadzenia doświadczeń
  35. 1.2. Rekonstrukcja doświadczeń międzykulturowych
  36. 1.3. Podsumowanie
  37. 2. N4: "Ja to tak wierzę, że jak zaczyna się robić to, co się ma robić, to nagle cały świat temu sprzyja"
  38. 2.1. Przebieg życia - konteksty gromadzenia doświadczeń
  39. 2.2. Rekonstrukcja doświadczeń międzykulturowych
  40. 2.3. Podsumowanie
  41. 3. N5: "Żeby przetrwać, trzeba mieć wiedzę"
  42. 3.1. Przebieg życia - konteksty gromadzenia doświadczeń
  43. 3.2. Rekonstrukcja doświadczeń międzykulturowych
  44. 3.3. Podsumowanie
  45. 4. N9: "Ja nie wiedziałem, że jestem Żydem. Ja po prostu robiłem żydostwo"
  46. 4.1. Przebieg życia - konteksty gromadzenia doświadczeń
  47. 4.2. Rekonstrukcja doświadczeń międzykulturowych
  48. 4.3. Podsumowanie
  49. ROZDZIAŁ CZWARTY. KONTEKSTY DOŚWIADCZANIA MIĘDZYKULTUROWOŚCI
  50. 1. Źródła wiedzy o własnym pochodzeniu
  51. 1.1. Sposoby transmisji kultury żydowskiej w rodzinie pochodzenia
  52. 1.2. Stosunek rodziców i rodzeństwa do kultury żydowskiej
  53. 1.2.1. Rodzice
  54. 1.2.2. Rodzeństwo
  55. 1.3. Międzygeneracyjny przekaz traumy
  56. 2. Obszary spotkania dwóch (lub więcej) kultur
  57. 2.1. Rodzina pochodzenia jako miejsce pierwszych doświadczeń kulturowych
  58. 2.2. Początki bycia Żydem wśród znajomych
  59. 2.3. Międzykulturowe wartości w rodzinie prokreacji
  60. 3. Potrzeba wspólnotowości
  61. 3.1. Wspólnota w kręgach towarzyskich
  62. 3.2. Organizacje żydowskie jako (mikro) wspólnoty
  63. 3.2.1. Okoliczności wstąpienia do organizacji żydowskich
  64. 3.2.2. Organizacje żydowskie jako wspólnota doświadczeń kulturowych
  65. 3.3. Miejsce Izraela w życiu narratorów
  66. 4. Intelektualizm i mistycyzm jako przeciwległe bieguny kultury żydowskiej
  67. 4.1. Edukacja jako wartość kulturowa dla osób pochodzenia żydowskiego
  68. 4.1.1. Otwartość rodziny pochodzenia na wiedzę
  69. 4.1.2. Opinie narratorów na temat edukacji katolickiej
  70. 4.2. Mistycyzm jako wyjaśnianie niewyjaśnialnego
  71. 5. Znaczenie pochodzenia żydowskiego
  72. 5.1. Definiowanie własnego pochodzenia
  73. 5.2. Elementy kultury żydowskiej obecne w teraźniejszym życiu
  74. ZAKOŃCZENIE
  75. OSOBISTE ZNACZENIE BADAŃ
  76. BIBLIOGRAFIA
  77. SPIS TABEL
  78. ANEKS

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Czytelnia
ul. Warszawska 34

Sygnatura: 316.6
Numer inw.: 37764
Dostępność: tylko na miejscu

schowek


Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki:

bookbookbookbookbookbookbookbookbookbookbookbookbookbookbookbookbookbookbookbookbookbookbookbookbookbook


Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.