Powiatowa Biblioteka Publiczna

im. Zygmunta Krasińskiego w Ciechanowie

book
book

Etyczne standardy marketingu farmaceutycznego

Autor: Makowska, Marta.





Odpowiedzialność:Marta Makowska.
Hasła:Etyka biznesu
Leki
Marketing
Przemysł farmaceutyczny
Opracowanie
Adres wydawniczy:Warszawa : CeDeWu, 2023.
Wydanie:Wydanie II (wznowienie).
Opis fizyczny:262 strony : ilustracje ; 24 cm.
Uwagi:Bibliografia, netografia na stronach 255-262.
Forma gatunek:Książki. Publikacje naukowe.
Dziedzina:Filozofia i etyka
Zarządzanie i marketing
Powstanie dzieła:2010 r.
Odbiorcy:Lekarze.
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. Wprowadzenie
  2. Rozdział 1
  3. Rola firm farmaceutycznych we współczesnym społeczeństwie i gospodarce
  4. 1.1. Charakterystyka rynku farmaceutycznego w Polsce
  5. 1.2. Marketing firm farmaceutycznych
  6. 1.3. Socjologiczne aspekty marketingu farmaceutycznego
  7. 1.3.1. Medykalizacja i farmakologizacja społeczeństwa
  8. 1.3.2. Samoleczenie
  9. 1.3.3. Utrata zaufania pacjentów do lekarzy
  10. 1.3.4. Pozytywne społeczne aspekty działania firm farmaceutycznych
  11. Rozdział 2
  12. Etyka marketingu farmaceutycznego
  13. 2.1. Koncepcja odpowiedzialności społecznej firm farmaceutycznych
  14. 2.2. Dylematy etyczne producentów leków
  15. 2.3. Konflikt interesów w relacji lekarza z przemysłem farmaceutycznym
  16. 2.4. Dotychczasowy stan wiedzy o etyce w relacjach lekarzy z przedstawicielami medycznymi
  17. Rozdział 3
  18. Działania marketingowe firm farmaceutycznych w uj?ciu teorii socjologicznych i psychologii społecznej
  19. 3.1. Teoria wymiany społecznej
  20. 3.1.1. Teoria wymiany G.C. Homansa
  21. 3.1.2. Teoria wymiany P.M. Blau
  22. 3.2. Wywieranie wpływu na ludzi - koncepcje psychologii społecznej
  23. 3.2.1. Reguła wzajemności
  24. 3.2.2. Reguła sympatii
  25. 3.2.3. Reguła kontrastu
  26. 3.2.4. Reguła autorytetu
  27. 3.2.5. Reguła niedostępności
  28. 3.2.6. Społeczny dowód słuszności
  29. 3.2.7. Reguła konsekwencji
  30. 3.2.8. Neurolingwistyczne programowanie (NLP)
  31. 3.3. Teorie a scenariusze rozmowy z lekarzem dla przedstawicieli medycznych
  32. Rozdział 4
  33. Oficjalne standardy marketingu farmaceutycznego
  34. 4.1. Uregulowania prawne
  35. 4.2. Uregulowania kodeksowe
  36. 4.2.1. Kodeks Farmaceutycznej Etyki Marketingowej leków wydawanych wyłącznie z przepisu lekarza
  37. 4.2.2. Kodeks Dobrych Praktyk Marketingowych Przemysłu Farmaceutycznego, Współpracy z Przedstawicielami Ochrony Zdrowia i Organizacjami
  38. Pacjentów
  39. 4.2.3. Porównanie polskiego prawa oraz dobrowolnych kodeksów
  40. 4.2.4. Kodeks Etyki Lekarskiej
  41. 4.2.5. Karta Lekarza
  42. 4.3. Porównanie standardów prawnych i etycznych w Polsce z obowiązującymi w Stanach Zjednoczonych Ameryki oraz Unii Europejskiej
  43. 4.4. Przykłady naruszania zasad prawnych i etycznych
  44. Rozdział 5
  45. Etyczne standardy marketingu farmaceutycznego, punkt widzenia przedstawicieli medycznych. Wyniki badań
  46. 5.1. Metodologia
  47. 5.1.1. Pytania badawcze
  48. 5.1.2. Metoda badawcza
  49. 5.1.3. Badana grupa
  50. 5.2. Wyniki badań
  51. 5.2.1. Specyfika pracy przedstawiciela medycznego
  52. 5.2.1.1. Wymagania wobec kandydatów na stanowisko reprezentanta
  53. 5.2.1.2. Cztery główne funkcje przedstawiciela medycznego
  54. 5.2.1.3. Spotkania cyklowe
  55. 5.2.1.4. Zadania przedstawiciela
  56. 5.2.1.5. Dyspozycyjność i trudności w pracy przedstawiciela medycznego
  57. 5.2.1.6. Motywacja przedstawiciela medycznego
  58. 5.2.1.7. Kontrola
  59. 5.2.1.8. Specyfika pracy przedstawiciela medycznego - podsumowanie
  60. 5.2.2. Infrastruktura etyczna firm farmaceutycznych
  61. 5.2.2.1. Zasady pracy przedstawicieli medycznych
  62. 5.2.2.2. Źródła wiedzy o prawidłowym zachowaniu
  63. 5.2.2.3. Nadzór nad odpowiednim zachowaniem przedstawicieli
  64. 5.2.2.4. Etyka w firmach innowacyjnych i w firmach generycznych
  65. 5.2.2.5. Przykłady naruszenia zasad
  66. 5.2.2.6. Infrastruktura etyczna firm farmaceutycznych - podsumowanie
  67. 5.2.3. Budowanie relacji z lekarzami
  68. 5.2.3.1. Pierwszy kontakt z lekarzem
  69. 5.2.3.2. Przebieg standardowej wizyty w gabinecie lekarskim
  70. 5.2.3.3. Długość wizyty
  71. 5.2.3.4. Elementy manipulacji i wywierania wpływu podczas wizyty w gabinecie lekarskim
  72. 5.2.3.5. Liczba przedstawicieli odwiedzających codziennie jednego lekarza
  73. 5.2.3.6. Oficjalna zgoda na wizyty przedstawiciela medycznego w gabinecie lekarskim
  74. 5.2.3.7. Umawianie się z lekarzami
  75. 5.2.3.8. Motywy przyjmowania przedstawicieli medycznych przez lekarzy
  76. 5.2.3.9. Wizyty w gabinetach prywatnych
  77. 5.2.3.10. Obiektywizm przekazywanych informacji
  78. 5.2.3.11. Standardy etyczne lekarzy w oczach reprezentantów
  79. 5.2.3.12. Budowanie relacji z lekarzami - podsumowanie
  80. 5.2.4. Działalność dobroczynna, edukacyjna i badawcza
  81. a narzędzia marketingowe
  82. 5.2.4.1. Działalność dobroczynna
  83. 5.2.4.2. Darowizny lekowe
  84. 5.2.4.3. Gadżety, upominki i prezenty
  85. 5.2.4.4. Darmowe próbki leków
  86. 5.2.4.5. Białe soboty, białe niedziele
  87. 5.2.4.6. Badania IV fazy
  88. 5.2.4.7. Prezentacje, workshopy, eventy, minisympozja
  89. 5.2.4.8. Konferencje, zjazdy i kongresy naukowe
  90. 5.2.4.9. Artykuły sponsorowane
  91. 5.2.4.10. Media kontra relacje lekarz - przedstawiciel medyczny
  92. 5.2.4.11. Potrzeba nowych regulacji prawnych
  93. 5.2.4.12. Działalność dobroczynna, edukacyjna i badawcza a narzędzia marketingowe - podsumowanie
  94. Rozdział 6
  95. Postrzeganie marketingu farmaceutycznego przez lekarzy. Wyniki badań
  96. 6.1. Metodologia
  97. 6.1.1. Pytania badawcze
  98. 6.1.2. Metoda badawcza
  99. 6.1.3. Badana grupa
  100. 6.2. Cechy społeczno-demograficzne respondentów
  101. 6.3. Wyniki badań
  102. 6.3.1. Stosunek lekarzy do spotkań z przedstawicielami medycznymi
  103. 6.3.2. Powody, dla których lekarze nie przyjmują z reguły przedstawicieli medycznych
  104. 6.3.3. Motywy przyjmowania przedstawicieli medycznych
  105. 6.3.4. Długość trwania wizyty
  106. 6.3.5. Liczba przedstawicieli odwiedzających lekarza
  107. 6.3.6. Postrzeganie funkcji przedstawiciela medycznego przez lekarzy
  108. 6.3.6.1. Analiza wypowiedzi lekarzy dostrzegających różnice pomiędzy przedstawicielami promującymi leki oryginalne oraz leki generyczne
  109. 6.3.6.2. Główne funkcje przedstawiciela
  110. 6.3.6.3. Główna funkcja przedstawiciela według lekarzy niedostrzegających różnic pomiędzy przedstawicielami promującymi leki oryginalne oraz leki
  111. generyczne
  112. 6.3.7. Źródła informacji o lekach, z których korzystają lekarze
  113. 6.3.8. Zaufanie lekarzy do informacji przekazywanych przez przedstawicieli medycznych
  114. 6.3.9. Próbki leków - dostarczanie ich lekarzom oraz sposoby ich wykorzystywania przez medyków
  115. 6.3.10. Poufność wypisywanych przez lekarzy recept
  116. 6.3.11. Ocena etyki zawodowej przedstawicieli medycznych przez lekarzy
  117. 6.3.12. Stosunek lekarzy do zakazu przyjmowania przedstawicieli medycznych w godzinach pracy
  118. 6.3.13. Prezenty od przedstawicieli medycznych
  119. 6.3.14. Współpraca lekarzy z firmami farmaceutycznymi w ciągu ostatnich 12 miesięcy
  120. 6.3.15. Opinie lekarzy o marketingu firm farmaceutycznych
  121. 6.3.16. Opinie lekarzy o marketingu firm farmaceutycznych - analiza czynnikowa
  122. 6.3.17. Indeks rygoryzmu
  123. 6.3.18. Indeks poziomu świadomości wywierania wpływu
  124. Zakończenie
  125. Bibliografia

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Czytelnia
ul. Warszawska 34

Sygnatura: 17
Numer inw.: 37823
Dostępność: tylko na miejscu

schowek

Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.