Powiatowa Biblioteka Publiczna

im. Zygmunta Krasińskiego w Ciechanowie

book
book

Public relations : praktyka komunikowania 3.0

"Praktyka komunikowania 3.0 "

Autor: Tworzydło, Dariusz





Odpowiedzialność:Dariusz Tworzydło.
Hasła:Public relations
Podręcznik
Adres wydawniczy:Warszawa : PWN, 2023.
Wydanie:Wydanie II uzupełnione i uaktualnione, wydanie I w Wydawnictwie Naukowym PWN.
Opis fizyczny:354 strony : fotografie, ilustracje, mapa, wykresy ; 24 cm.
Uwagi:Pierwsze wydanie pt.: Public relations praktycznie. Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 337-343 i przy rozdziałach. Indeks.
Forma gatunek:Książki. Publikacje dydaktyczne. Publikacje fachowe. Publikacje naukowe.
Dziedzina:Media i komunikacja społeczna
Zarządzanie i marketing
Powstanie dzieła:2023 r.
Przeznaczenie:Dla studentów kierunków dziennikarskich związanych z marketingiem, a także praktyków biznesu, menedżerów oraz rzeczników prasowych.
Odbiorcy:Szkoły wyższe. Menedżerowie. Rzecznicy prasowi. Specjaliści ds. public relations.
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. SPIS TREŚCI
  2. Wstęp do wydania drugiego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9
  3. 1. Public relations – kluczowe obszary dyskusji i defi nicje . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13
  4. 1.1. Branża public relations w Polsce . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14
  5. 1.2. Relacje, wizerunek i��prezentowanie prawdziwych informacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 19
  6. 1.3. Etyczne fundamenty branży . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 21
  7. 1.4. Public relations a��reklama . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25
  8. 1.5. Grupy docelowe działań public relations . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 26
  9. 1.6. Sfery zadaniowe public relations . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 35
  10. 1.7. Organizacja działań public relations w��fi rmie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 37
  11. 1.8. Agencje public relations jako partner w osiąganiu celów organizacji . . . . . . . . . . . . . . . 43
  12. WARTO PRZECZYTAĆ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 48
  13. PYTANIA I PROBLEMY DO ROZWIĄZANIA . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 49
  14. 2. Badania i��pomiar efektów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 51
  15. 2.1. Wykorzystanie badań do potrzeb public relations . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52
  16. 2.2. Wybrane techniki badawcze wykorzystywane w��public relations . . . . . . . . . . . . . . . . . 57
  17. 2.3. Brief przygotowywany na potrzeby realizacji procesu badawczego . . . . . . . . . . . . . . . . 59
  18. 2.4. Hipotezy i��cele badawcze . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 60
  19. 2.5. Procedura badań . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 61
  20. 2.6. Konstruowanie narzędzi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 63
  21. 2.7. Obszary badawcze . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 64
  22. 2.8. Badania satysfakcji pracowników . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 67
  23. 2.9. Raport z��badań i��jego wykorzystanie w��działaniach public relations . . . . . . . . . . . . . . . . 71
  24. WARTO PRZECZYTAĆ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 73
  25. PYTANIA I PROBLEMY DO ROZWIĄZANIA . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 73
  26. 3. System identyfi kacji wizualnej i��jego pochodne. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 75
  27. 3.1. Tożsamość i��wizerunek fi rmy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 76
  28. 3.2. Tworzenie systemu identyfi kacji wizualnej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 77
  29. 3.3. Zasady budowy systemu identyfi kacji wizualnej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 79
  30. 3.4. Księga identyfi kacji wizualnej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84
  31. 3.5. Integrator w��systemie identyfi kacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 89
  32. 3.6. Wdrożenie systemu identyfi kacji wizualnej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 91
  33. 3.7. Rebranding . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 92
  34. WARTO PRZECZYTAĆ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 95
  35. PYTANIA I PROBLEMY DO ROZWIĄZANIA . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 96
  36. 4. Planowanie strategiczne i��operacyjne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 97
  37. 4.1. Strategia public relations – zasady przygotowania dokumentu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 98
  38. 4.2. Elementy składowe dokumentu strategii . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 99
  39. 4.3. Cele główne i operacyjne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 102
  40. Spis treści
  41. 6
  42. 4.4. Wizerunkowa analiza SWOT i��jej wykorzystanie w��strategii . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 105
  43. 4.5. Kampanie public relations . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 106
  44. 4.6. Partnerzy kampanii public relations . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 109
  45. 4.7. Raport z��kampanii public relations . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 114
  46. 4.8. Komunikowanie w��kampanii . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 115
  47. 4.9. Zmiany w��świadomości odbiorców jako cel kampanii public relations . . . . . . . . . . . . . . 116
  48. 4.10. Organizacja wydarzeń w��ramach kampanii . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 121
  49. 4.11. Harmonogramy w��public relations . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 127
  50. 4.12. Budżetowanie kampanii public relations. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 129
  51. WARTO PRZECZYTAĆ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 134
  52. PYTANIA I PROBLEMY DO ROZWIĄZANIA . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 135
  53. 5. Zarządzanie kryzysowe i��antykryzysowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 137
  54. 5.1. Defi niowanie sytuacji kryzysowej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 138
  55. 5.2. Aktywność kryzysowa przedsiębiorstwa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 139
  56. 5.3. Cykl i��klasyfi kacja kryzysu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 141
  57. 5.4. Przed kryzysem . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 146
  58. 5.4.1. Model przygotowania przed kryzysem (4R) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 146
  59. 5.4.2. Przyczyny i symptomy sytuacji kryzysowych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 148
  60. 5.4.3. Procesy i��procedura w��zarządzaniu wizerunkiem przed kryzysem . . . . . . . . . . . 150
  61. 5.4.4. Audyt w��przygotowaniu do wystąpienia sytuacji kryzysowych . . . . . . . . . . . . . . 154
  62. 5.4.5. Opracowanie scenariuszy rozwoju sytuacji kryzysowej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 157
  63. 5.5. Podczas kryzysu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 158
  64. 5.5.1. Procesy i��procedura w��zarządzaniu wizerunkiem podczas kryzysu . . . . . . . . . . . 158
  65. 5.5.2. Działania podczas kryzysu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 160
  66. 5.5.3. Schemat obiegu informacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 162
  67. 5.5.4. Sztab kryzysowy i��zadania poszczególnych jego członków . . . . . . . . . . . . . . . . . 163
  68. 5.5.5. Współpraca z��dziennikarzami w��sytuacji kryzysowej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 168
  69. 5.5.6. Efekt kryzysu rozszerzonego (eskalacja kryzysu) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 169
  70. 5.5.7. Zintegrowany system raportujący . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 170
  71. 5.6. Błędy popełniane przed i��w��trakcie kryzysu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 171
  72. 5.7. Po kryzysie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 174
  73. 5.7.1. Skutki sytuacji kryzysowej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 174
  74. 5.7.2. Procesy i��procedura w��zarządzaniu wizerunkiem po kryzysie . . . . . . . . . . . . . . . 176
  75. 5.7.3. Teoria echa pokryzysowego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 180
  76. 5.7.4. Protokół pokryzysowy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 181
  77. 5.8. Kryzysy w��mediach społecznościowych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 181
  78. 5.9. Wybrane modele zarządzania w kryzysie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 191
  79. WARTO PRZECZYTAĆ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 194
  80. PYTANIA I PROBLEMY DO ROZWIĄZANIA . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 195
  81. 6. Dezinformacja . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 197
  82. 6.1. Wpływ dezinformacji na procesy komunikacyjne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 198
  83. 6.2. Rewolucja mediów społecznościowych jako wsparcie dezinformacji . . . . . . . . . . . . . . . 200
  84. Spis treści
  85. 7
  86. 6.3. Bańka informacyjna determinująca procesy rozwoju dezinformacji . . . . . . . . . . . . . . . . 202
  87. 6.4. Zapobieganie dezinformacji w public relations . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 203
  88. 6.5. Sztuczna inteligencja – tworzenie przekazów i dezinformacja . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 205
  89. 6.5.1. Kluczowe zagrożenia AI z punktu widzenia public relations . . . . . . . . . . . . . . . . . 205
  90. 6.5.2. ChatGPT i deepfake . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 207
  91. 6.5.3. Sztuczna inteligencja jako narzędzie manipulacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 210
  92. WARTO PRZECZYTAĆ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 212
  93. PYTANIA I PROBLEMY DO ROZWIĄZANIA . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 212
  94. 7. Relacje z��mediami . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 213
  95. 7.1. Zasady skutecznych relacji z��mediami . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 214
  96. 7.2. Organizacja relacji z��mediami w��fi rmach . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 216
  97. 7.3. Jak rozmawiać z��dziennikarzem? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 218
  98. 7.4. Rodzaje materiałów prasowych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 221
  99. 7.5. Jak napisać dobrą informację prasową? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 224
  100. 7.6. Autoryzować czy nie autoryzować? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 226
  101. 7.7. Czy pisać sprostowania? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 228
  102. 7.8. Konferencja prasowa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 231
  103. 7.9. Monitoring mediów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 232
  104. 7.10. Analizy i ich wykorzystanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 234
  105. WARTO PRZECZYTAĆ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 255
  106. PYTANIA I PROBLEMY DO ROZWIĄZANIA . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 256
  107. 8. Komunikacja wewnętrzna i��budowanie relacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 257
  108. 8.1. Korzyści wynikające z��prowadzenia dobrej komunikacji i��budowania relacji . . . . . . . . . . 258
  109. 8.2. Płaszczyzny komunikowania wewnątrz organizacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 259
  110. 8.3. Narzędzia komunikacji wewnętrznej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 259
  111. 8.4. Błędy w��komunikacji wewnętrznej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 264
  112. 8.5. Motywacja fi nansowa i��pozafi nansowa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 265
  113. 8.6. Psychologia i��psychiatria w��relacjach wewnętrznych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 267
  114. 8.7. Dlaczego odchodzą? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 271
  115. 8.8. Proces rekrutacji i��zwolnienie z��pracy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 273
  116. WARTO PRZECZYTAĆ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 279
  117. PYTANIA I PROBLEMY DO ROZWIĄZANIA . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 279
  118. 9. Relacje ze społecznościami lokalnymi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 281
  119. 9.1. Public affairs, lobbing i public relations . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 282
  120. 9.2. Rodzaje aktywności public affairs . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 284
  121. 9.3. Istota komunikacji na poziomie lokalnym . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 288
  122. WARTO PRZECZYTAĆ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 291
  123. PYTANIA I PROBLEMY DO ROZWIĄZANIA . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 292
  124. 10. Sponsoring . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 293
  125. 10.1. Korzyści wynikające ze sponsoringu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 294
  126. 10.2. Rodzaje sponsoringu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 296
  127. Spis treści
  128. 8
  129. 10.3. Umowy sponsorskie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 301
  130. WARTO PRZECZYTAĆ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 303
  131. PYTANIA I PROBLEMY DO ROZWIĄZANIA . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 304
  132. 11. Public relations w��sieci . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 305
  133. 11.1. Public relations w��sieci – istota i��korzyści . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 306
  134. 11.2. Narzędzia wspierające komunikowanie w��sieci . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 310
  135. 11.3. Zasady projektowania kampanii public relations w��sieci . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 313
  136. WARTO PRZECZYTAĆ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 318
  137. PYTANIA I PROBLEMY DO ROZWIĄZANIA . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 319
  138. 12. Wizerunek osobisty . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 321
  139. 12.1. Budowanie wizerunku własnego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 322
  140. 12.2. Komunikacja werbalna i��niewerbalna . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 323
  141. 12.3. Wizerunek osoby na rynku pracy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 324
  142. 12.4. Dokumenty aplikacyjne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 325
  143. 12.5. Nie każdy potrafi pisać . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 326
  144. WARTO PRZECZYTAĆ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 328
  145. PYTANIA I PROBLEMY DO ROZWIĄZANIA . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 328
  146. Bibliografi a . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 337
  147. Indeks rzeczowy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 345
  148. OAutorze . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 353

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Czytelnia
ul. Warszawska 34

Sygnatura: 659
Numer inw.: 37843
Dostępność: tylko na miejscu

schowek

Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.