Wyświetlone zostało 500 ostatnio wprowadzonych do katalogu pozycji (nowe nabytki). Zostały one posortowane malejąco po numerze inwentarzowym. Pozycje można tylko przeglądać, nie działa w tym trybie wyszukiwanie.
W pierwszej części książki przedstawiono obowiązujący stan prawny wykonywania zawodu przez pielęgniarki. Scharakteryzowano dwie najbardziej znane klasyfikacje procedur pielęgniarskich obowiązujące w pielęgniarstwie światowym oraz przedstawiono metodologię i klasyfikację procedur własnych. W kolejnych częściach podręcznika zamieszczono opis procedur, grupując je według przyjętej klasyfikacji: procedury podstawowe, profilaktyczne, diagnostyczne i terapeutyczne.
Zawarte w niniejszej monografii opracowania dotyczą trzech działów prawa publicznego. Pierwsza część poświęcona jest prawu międzynarodowemu, a poddane w niej analizy odnoszą się do zobowiązań państwa podejmowanych z perspektywy uniwersalnych i regionalnych standardów praw człowieka oraz regulacji z pogranicza prawa międzynarodowego publicznego i prawa międzynarodowego prywatnego. Druga część dedykowana jest aspektom administracyjnym i tym sytuacjom, w których to normy prawa administracyjnego muszą regulować i gwarantować ochronę praw dzieci. Trzecią, bardzo obszerną część, stanowią opracowania poświęcone prawu karnemu. Autorzy analizują przestępstwa, których ofiarą może być dziecko oraz zwracają uwagę na aspekty formalnoprawne i gwarancje przewidziane w postępowaniach dla dzieci.
Wprowadzenie Część 1: Perspektywa międzynarodowa ochrony praw dziecka, Tadeusz Jasudowicz - Godność i wartość dziecka na straży należnych mu praw, Piotr Szymaniec - Wychowanie dziecka w wybranej religii lub światopoglądzie. Wybrane zagadnienia, Vita Czepek - Prawo dzieci-uchodźców do obywatelstwa w prawie międzynarodowym, Radosław Wiśniewski - Prawo dziecka do nazwiska w europejskim systemie ochrony praw człowieka, Joanna Markiewicz-Stanny - Rozważania na temat realizacji standardu stosowania detenecji dzieci cudzoziemców jako środka ostatecznego, Dagmara Jaroszewska-Choraś - Prawo do ochrony danych osobowych i prywatności dzieci w dobie cyfrowej, Agnieszka Wedeł-Domaradzka - Days of General Discussion jako przykład działań Komitetu na Rzecz Dziecka-aspekty organizacyjne i proceduralne, Magdalena Kloze - Mediacje w międzynarodowych konfliktach dotyczących dzieci, Maria Zeniv - Wpływ Praskiej Konferencji Prawa Prywatnego Międzynarodowego na międzynarodową ochronę praw dziecka, Arkadiusz Krajewski - Prawa dziecka w regulacjach państwa Niemiec perspektywa międzynarodowa i krajowa, Ivan Pankevych - Powstanie i rozwój instytucji Pełnomocnika Prezydenta Ukrainy do spraw dziecka, Część 2: Dziecko w prawie administracyjnym, Maria Damaz - Pozycja prawna dziecka na gruncie ustawy o podatku dochodowych od osób fizycznych, Magdalena Jankowska - Egzekucja administracyjna obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego, obowiązku szkolnego i obowiązku nauki, Ilona Radziwon-Kamińska - Obowiązki administracyjne rodziców wobec dziecka. Wybrane zagdanienia, Martyna Seroka - Ochrona zdrowia małoletniego przed następstwami korzystania z solarium, Część 3: Dziecko w prawie karnym, Krzysztof Białowąs - Dzieciobójstwo w perspektywie kryminologicznej, Adam Błachnio- Węzłowe problemy odpowiedzialności karnej nieletnich. Zagadnienia procesowe, Bogdan Guziński, Klaudia Guzińska - Wykorzystywanie seksualne dzieci - zagadnienia natury psychologicznej, Emilia Jurgielewicz-Delegacz - Dzieci jako uczestnicy ruchu drogowego - ujęcie prawne i kryminologiczne, Caroline Kaiser - Przesłuchanie dziecka w postępowaniu karnym, Agnieszka Kilińska-Pękacz - Problem niejednolitości pojęć w ustawie o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi oraz w Kodeksie karnym istotnych dla ochrony małoletnich przed alkoholem, Radosław Krajewski - Zmiany prawa polskiego w zakresie przesłanek dopuszczalności przerywania ciąży, Anita Kubanek - Stosowanie przymusu bezpośredniego w celach wychowawczych w instytucjach postępowania z nieletnimi, Patrycja Mencel - Porwania rodzicielskie, Aleksandra Płatek - Brak dojrzałości do ponoszenia odpowiedzialności karnej nieletnich sprawców przestępstw a zasady wymiaru kary, Emilia Płońska-Małoletni z autyzmem jako uczestnik procesu karnego, Janusz Sawicki - Małoletni a hazard - przeciwdziałanie uzależnieniu w przepisach kodeksu karnego skarbowego, Patryk Theuss - Dziecko jako podmiot w prawie karnym: odpowiedzialność karna na wiek sprawcy.
Dla pracowników samorządowych odpowiedzialnych za gospodarowanie mieniem samorządowym, prawników obsługujących jednostki samorządu terytorialnego oraz teoretyków prawa i administracji.
W publikacji zaprezentowano podstawowe problemy związane z gospodarowaniem mieniem samorządowym. Uwzględniono zarówno kwestie struktur (podmiotów), którym można przypisać atrybut gospodarowania mieniem samorządowym, jak i form prawnych, w jakich podmioty te mogą działać.W książce omówiono m.in. takie zagadnienia, jak:- pojęcie mienia samorządowego,- podmioty tego mienia (samorządowe osoby prawne),- pochodzenie mienia samorządowego,- zasady zarządzania mieniem samorządowym,- reprezentacja jednostki samorządu terytorialnego w zakresie gospodarowania mieniem,- działalność gospodarcza jednostek samorządu terytorialnego,- podział kompetencji między organami jednostki samorządu terytorialnego w zakresie gospodarowania mieniem,- sądowa ochrona samodzielności jednostek samorządu terytorialnego w zakresie zarządzania mieniem samorządowym.W opracowaniu zostały uwzględnione najnowsze zmiany w przepisach ustaw samorządowych (wynikające z ustawy z 11.01.2018 r. o zmianie niektórych ustaw w celu zwiększenia udziału obywateli w procesie wybierania, funkcjonowania i kontrolowania niektórych organów publicznych (Dz.U. z 2018 r. poz. 130) oraz w ustawie o gospodarce komunalnej.
Działania marketingowe w mediach elektronicznych, które niezwykle aktywnie się obecnie rozwijają, są wynikiem zmian struktury internetu oraz dynamicznie rozwijającą się technologią internetową i mobilną. Zmiany te nie nastąpiłyby także, gdyby nie Web 2.0 - gdzie użytkownik internetu może aktywnie współtworzyć i wpływać na wirtualną przestrzeń, a firmy oddziaływać marketingowo na nabywców. W przedstawionej publikacji zaprezentowane zostały wybrane aspekty marketingu mobilnego.
Przyczyny agresywnych zachowań młodzieży obejmują zarówno czynniki określane mianem wrodzonych, osobowościowych, jak i te, które tkwią w rodzinie, w szkole, w grupie rówieśniczej, środowisku lokalnym czy środkach masowego przekazu. Diagnoza tych czynników jest pierwszym etapem na drodze do podjęcia działań profilaktycznych i resocjalizacyjnych.W książce zamieszczono 14 autorskich tekstów specjalistów z zakresu nauk społecznych (psychologii, pedagogiki, kryminologii, socjologii wychowania), co pozwala na ukazanie problemu agresji w szkole z wielu uzupełniających się perspektyw. Prezentowane są też wyniki badań na próbach ogólnopolskich oraz projekty i postulowane działania, jakie należy podjąć w celu zapobiegania i zwalczania agresji.Książka adresowana jest do teoretyków i praktyków życia społecznego:: socjologów, pedagogów i psychologów wychowania, nauczycieli, rodziców, samorządowców, dziennikarzy, pracowników służb społecznych i porządkowych, studentów i uczniów - a więc wszystkich zainteresowanych i odpowiedzialnych za publiczny porządek oraz jakość życia społecznego w różnych jego obszarach.
Wyzwania międzynarodowego rynku pracy (Sylwia Przytula)
1.1. Wstęp
1.2. Wpływ migrantów na rynek pracy
1.3. Zmiany demograficzne i wielopokoleniowość
1.4. Rola kobiet w życiu społecznym i zawodowym
1.5. Automatyzacja, robotyzacja i cyfryzacja na globalnym rynku pracy
1.6. Konkluzje
Bibliografia
ROZDZIAŁ 2
Mobilność i migracje międzynarodowe jako determinanty różnorodności
zespołów pracowniczych [Małgorzata Stńker)
2.1. Wstęp
2.2. Zmiany wzorców zachowań migracyjnych na współczesnym rynku pracy
2.3. Wybrane teorie migracji
2.4. Wysoko wykwalifikowani migranci i pracownicy mobilni
2.5. Migranci i pracownicy mobilni o niskich kwalifikacjach
2.6. Konkluzje
Bibliografia
ROZDZIAŁ 3
Wymiary i poziomy analizy różnorodności (Sylwia Przytula, Katarzyna Krysińska-Kościańska)
3.1. Wstęp
3.2. Rozwój problematyki i badań związanych z różnorodnością
3.3. Definiowanie różnorodności w literaturze przedmiotowej
3.4. Zarządzanie różnorodnością w pespektywie zarządczej i socjologiczno-
-psychologicznej
3.5. Pozytywne i negatywne rezultaty zarządzania różnorodnością w praktyce
zarządzania
3.6. Konkluzje
Bibliografia
ROZDZIAŁ 4
Rola migrantów i ekspatriantów na międzynarodowym rynku pracy
(Gabriela Strzelec)
4.1. Wstęp
4.2. Światowe trendy kształtujące międzynarodowy rynek pracy
4.3. Migracja i ekspatriacja jako kluczowe zjawiska globalnego rynku pracy
4.4. Migranci i ekspatrianci jako element globalnego zarządzania różnorodnością
4.5. Migranci i ekspatrianci - wyniki pilotażu
4.6. Konkluzje
Bibliografia
Część II
Różnorodność pracowników w wymiarze pierwotnym i wtórnym
ROZDZIAŁ 5
Różnorodność pracowników w wymiarze wielopokoleniowości
(Alicja Smolbik-Jęczmień)
5.1. Wstęp
5.2. Charakterystyka wielopokoleniowości na rynku pracy
5.3. Pokolenie baby boomers, czyli osoby w wieku 54+
5.4. Charakterystyka pokolenia X (osoby w wieku 38-53 lat)
5.5. Charakterystyka pokolenia Y (osoby w wieku 23-38 lat)
5.6. Charakterystyka pokolenia Z (osoby w wieku 18-24 lat)
5.7. Wielopokoleniowość pracowników - refleksje z badań
5.8. Konkluzje
Bibliografia
ROZDZIAŁ 6
Zarządzanie różnorodnością pici i wynikające z niego korzyści wobec
nierówności kobiet i mężczyzn oraz braków na rynku pracy (Teresa Kupczyk)
6.1. Wstęp
6.2. Ustalenia terminologiczne
6.3. Nierówności płci na rynku pracy
6.4. Korzyści z zarządzania różnorodnością płci
6.5. Korzyści z zarządzania różnorodnością pici w świetle badań własnych
6.6. Ocena zarządzania różnorodnością płci w organizacjach
6.7. Konkluzje
Bibliografia
ROZDZIAŁ 7
Uczenie się w interakcjach mono- i międzykulturowych (Małgorzata Rozkwitalska)
7.1. Wstęp
7.2. Uczenie się nieformalne a uczestnictwo w interakcjach społecznych
7.3. Uczenie się pracowników w interakcjach społecznych - wyniki badań
7.3.1. Metodyka badań
7.3.2. Wyniki badań jakościowych
7.3.3. Wyniki badań ilościowych
7.4. Konkluzje
Bibliografia
ROZDZIAŁ 8
Nowe kompetencje pracowników wobec zmian na globalnym rynku pracy
(Grzegorz Filipowicz)
8.1. Wstęp
8.2. Zmiany na globalnym rynku pracy
8.3. Kompetencje niezbędne w nowej rzeczywistości
8.3.1. Nowe kompetencje
8.4. Możliwe konsekwencje niedoboru kompetencji
8.4.1. Trudności przezwyciężenia bariery średniego wzrostu
8.4.2. Systematyczna utrata talentów
8.5. Konkluzje - sugestie rozwojowe
8.5.1. Rewolucja w systemie edukacji
8.5.2. Wsparcie innowacyjności
8.5.3. Różnorodność rynku pracy
Bibliografia
ROZDZIAŁ 9
Różnorodność pracowników w odniesieniu do zaangażowania - impresje
z Arabii Saudyjskiej (Krystyna Kmiotek)
9.1. Wstęp
9.2. Istota, podmioty ukierunkowujące oraz koncepcja zintegrowanego zaangażowania pracowników
9.3. Zaangażowanie organizacyjne w kontekście różnic kulturowych
9.4. Case study - obcokrajowcy w Arabii Saudyjskiej
9.4.1. Ekspaci
9.4.2. Pracownicy kontraktowi
9.5. Konkluzje
Bibliografia
Część III
Zarządzanie różnorodnością pracowników w organizacjach międzynarodowych
ROZDZIAŁ 10
Zarządzanie zróżnicowanymi pracownikami jako element CSR (Aneta Długopolska-Mikonowicz, Aleksandra Wojciechowska)
10.1. Wstęp
10.1.1. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw (CSR) i zarządzanie
różnorodnością (D & I)
10.2. Metodyka badań własnych
10.3. Jak w organizacji rozumiana jest społeczna odpowiedzialność biznesu
i różnorodność pracownicza, czy i, jeśli tak, w jaki sposób zostało to ujęte
w strategii firmy?
10.3.1. Credit Agricole
10.3.2. Credit Suisse
10.3.3. Google
10.3.4. PwC
10.3.5. Infor
10.3.6. Przedsiębiorstwo "X"
10.3.7. Przedsiębiorstwo "Y"
10.4. W jaki sposób organizacja realizuje odgórne zadania wynikające ze strategii CSR w obszarze D & I? Kto jest odpowiedzialny za koordynację; jakie polityki i procedury obowiązują w organizacji, w jakich procesach wdrożono aspekty zarządzania różnorodnością?
10.4.1. Credit Agricole
10.4.2. Credit Suisse
10.4.3. Google
10.4.4. PwC
10.4.5. Infor
10.4.6. Przedsiębiorstwo "X"
10.4.7. Przedsiębiorstwo "Y"
10.5. W jaki sposób organizacja zachęca pracowników do oddolnego zaangażowania się w obszarze CSR i D & I, jakie projekty są realizowane?
10.5.1. Credit Agricole
10.5.2. Credit Suisse
10.5.3. Google
10.5.4. PwC
10.5.5. Infor
10.5.6. Przedsiębiorstwo "X"
10.5.7. Przedsiębiorstwo "Y"
10.6. W jaki sposób organizacja ocenia skuteczność podejmowanych działań
w obszarze CSR i D & I oraz jak o nich informuje?
10.6.1. Credit Agricole
10.6.2. Credit Suisse
10.6.3. Google
10.6.4. PwC
10.6.5. Infor
10 6 6. Przedsiębiorstwo "X"
10.6..7. Przedsiębiorstwo "Y"
10.7. Konkluzje
Bibliografia
Załącznik 1
ROZDZIAŁ 11
Kariery kobiet w korporacjach międzynarodowych (Katarzyna Krysińska-Kościańska)
11.1. Wstęp
11.2. Modele karier w korporacjach międzynarodowych
11.3. Różnorodność płci w dyskursie teoretycznym i w badaniach empirycznych
11.4. Status różnorodności ze względu na płeć w korporacjach międzynarodowych
11.5. Metodyka własnych badań pilotażowych
11.6. Refleksje z badań
11.7. Konkluzje
Bibliografia
ROZDZIAŁ 12
Praktyka zarządzania różnorodnością pracowników a wyzwania współczesnego
rynku pracy - panel ekspertów (Sylwia Przytula, Gabriela Strzelec)
Książka adresowana do osób wszystkich szczebli, które zarządzają podmiotami leczniczymi każdego rodzaju (przychodnie, szpitale, sanatoria, itd.) oraz do lekarzy, pielęgniarek i fizjoterapeutów prowadzących praktyki zawodowe, a także do pracowników organów administracji ochrony zdrowia (szczególnie kontroli) oraz do słuchaczy studiów podyplomowych w zakresie zarządzania ochroną zdrowia.