KATALOG KSIĘGOZBIORU CZYTELNI
Wyświetlone zostało 500 ostatnio wprowadzonych do katalogu pozycji (nowe nabytki). Zostały one posortowane malejąco po numerze inwentarzowym. Pozycje można tylko przeglądać, nie działa w tym trybie wyszukiwanie.
AUTOR:
Mitoraj-Jaroszek, Małgorzata.
POZ/ODP:
Małgorzata Mitoraj-Jaroszek.
ADRES WYDAWNICZY:
Gliwice : Wydawnictwo Helion - Onepress, cop. 2019.
HASŁA:
Menedżerowie - doskonalenie zawodowe Kadry - polityka Szkolenie zawodowe Kariera - planowanie Przydatność zawodowa Zarządzanie - szkolenie OPIS FIZYCZNY:
280 stron : ilustracje ; 21 cm.
SYGNATURA:
005.95/.96
KOD KRESKOWY
INWENTARZ:
110000373230
37323
SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >> Rozdział 1. Rozwój kompetencji w oparciu o rezultaty Czym jest rozwój zasobów ludzkich? Jaki jest cel rozwoju zasobów ludzkich? Rozdział 2. Określenie potrzeb biznesowych i rozwojowych Potencjalna opłacalność inwestycji Potrzeby biznesowe Potrzeby w zakresie wyników na stanowisku pracy Formalna ocena pracy Ocena 360 stopni Obserwacja przy pracy Potrzeby w zakresie uczenia się Wywiady Kwestionariusze Testy wiedzy lub umiejętności Preferencje Mapa analizy potrzeb Rozdział 3. Ustalenie celów biznesowych i rozwojowych Cele na pierwszym poziomie - reakcja i planowanie działań Cele na drugim poziomie - zdobyta wiedza i umiejętności Cele na trzecim poziomie - zastosowanie i wdrożenie wiedzy na stanowisku pracy Cele na czwartym poziomie - wpływ na rezultaty biznesowe Cele na piątym poziomie - ROI (zwrot z inwestycji) Podsumowanie Rozdział 4. Ocena rezultatów szkoleń Ocena na pierwszym poziomie - reakcja i planowanie działań Plan działania Ocena na drugim poziomie - zmiany w poziomie wiedzy i umiejętności Ocena na trzecim poziomie - wdrożenie wiedzy i umiejętności na stanowisku pracy Narzędzia do oceny szkolenia na trzecim poziomie Podsumowanie planów działań Ocena na czwartym poziomie - wpływ na wskaźniki biznesowe Ocena na piątym poziomie - ROI, czyli zwrot z inwestycji ROI ze szkolenia umiejętności przywódczych dla kadry menedżerskiej - studium przypadku Rozdział 5. Przygotowanie i prowadzenie szkolenia Etap twórczy Cele uczenia Dobór metod szkoleniowych Metody pozwalające osiągnąć cele poznawcze Metody pozwalające osiągnąć cele afektywne Metody pozwalające osiągnąć cele behawioralne Podręczniki prowadzącego szkolenie - "manual" Materiały szkoleniowe Kompetencje trenera prowadzącego szkolenie Trenerzy wewnętrzni w organizacji Współpraca z firmami szkoleniowymi Rozdział 6. Blended learning Przykład blended learningu Zasada 70/20/10 - co to takiego? Studium przypadku Realizacja projektu Rozdział 7. Rozwój kompetencji menedżerskich Start menedżera Awans zewnętrzny Awans wewnętrzny Planowanie i organizacja czasu pracy Umiejętność prowadzenia rozmów kwalifikacyjnych Formalna ocena pracy Rozwój kompetencji zespołu Wprowadzanie nowego pracownika Rola menedżera w szkoleniach Coaching menedżerski Delegowanie zadań Trudne sytuacje w zarządzaniu Coaching biznesowy Studium przypadku Mentoring Studium przypadku Rozdział 8. Zarządzanie karierą i planowanie sukcesji Ścieżki kariery Planowanie sukcesji Studium przypadku Rozdział 9. Kontekst organizacyjny Powiązanie z biznesem Zaangażowanie kadry menedżerskiej w proces rozwoju Klimat organizacyjny Zakończenie Bibliografia * UKD:
005.95/.96 331.108.4
UWAGI:
Na okładce: Uwzględnia specyfikę branży IT. Bibliografia na stronach 267-280.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępna tylko na miejscu.
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Czytelnia Naukowa
Controlling finansowy w przedsiębiorstwie
AUTOR:
Sierpińska, Maria [>>] Sierpińska-Sawicz, Agata. AutorWęgrzyn, Ryszard. Autor
POZ/ODP:
Maria Sierpińska, Agata Sierpińska-Sawicz, Ryszard Węgrzyn.
HASŁA:
Controlling - stosowanie Przedsiębiorstwo - finanse Podręczniki akademickie WYDANIE:
Wydanie I.
OPIS FIZYCZNY:
366 stron : ilustracje ; 24 cm.
SYGNATURA:
658.14/.17
KOD KRESKOWY
INWENTARZ:
110000373223
37322
SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >> 1. Controlling finansowy, jego idea i zadania 1.1. Funkcja finansowa przedsiębiorstwa 1.2. Zadania dyrektora finansowego w przedsiębiorstwie 1.3. Istota, zakres i zadania controllingu finansowego 1.4. Wielowymiarowość celów przedsiębiorstwa a zadania controllingu finansowego 1.5. Sylwetka i zadania controllera finansowego 1.6. Miejsce controllingu finansowego w grupie kapitałowej 1.7. Organizacyjne rozwiązania w obszarze komórki controllingu finansowego 2. Instrumenty controllingu finansowego w przedsiębiorstwie 2.1. Istota i zadania planowania finansowego 2.2. Podstawowe instrumenty controllingu finansowego 2.3. Sprawozdanie pro forma - planowanie wyników, bilansu oraz przepływów finansowych 2.4. Metody oceny równowagi finansowej przedsiębiorstwa 2.5. Sposoby przywrócenia równowagi finansowej przedsiębiorstwa 3. Narzędzia sterowania przeptywami środków pieniężnych w grupach kapitałowych 3.1. Funkcja treasure w podmiotach gospodarczych 3.2. Budżet wpływów i wydatków 3.3. Rola kompensat w rozliczeniach bezgotówkowych 3.4. Netting i jego formy w rozliczeniach gospodarczych 3.5. Cash pooling jako narzędzie sterowania przepływem gotówki w grupach kapitałowych 4. Wewnątrzkorporacyjne i zewnętrzne źródła finansowania spółek 4.1. Systematyka źródeł finansowania spółek w grupie kapitałowej 4.2. Czynniki kształtujące dobór źródeł finansowania spółek 4.3. Akcje krzyżowe 4.4. Emisja akcji jako źródło zasilania kapitałowego spółek 4.5. Dopłaty do kapitału w spółkach z ograniczoną odpowiedzialnością 4.6. Pożyczki wewnątrzkorporacyjne, fasadowe i równoległe 4.7. Kredyty bankowe jako źródło finansowania podmiotów gospodarczych 4.8. Emisja obligacji jako forma uzupełnienia kapitału 4.9. Koszty finansowania dłużnego a podstawa opodatkowania 5. Korporacyjna polityka dywidend 5.1. Podział zysku jako element strategii finansowej 5.2. Główne składniki podziału zysku netto 5.3. Istota i rodzaje dywidend wypłacanych przez spółki kapitałowe 5.4. Formy wypłat dywidend 5.5. Alternatywne do dywidend formy transferu zysku do akcjonariuszy 5.6. Modele wypłat dywidend 5.7. Podstawowe czynniki kształtujące politykę dywidend 5.8. Nadzór korporacyjny a polityka wypłat dywidend 6. Ryzyko finansowe 6.1. Ryzyko i proces zarządzania ryzykiem 6.2. Podstawowe miary ryzyka 6.3. Instrumenty pochodne jako narzędzia sterowania ryzykiem 6.4. Strategie hedgingowe w sterowaniu ryzykiem rynkowym 6.5. Koncepcja kapitału ekonomicznego i jej zastosowanie w optymalizacji alokacji kapitału Bibliografia Spis tabel Spis rysunków UKD:
658.14/.17 005.584 658.15 (075.8)
UWAGI:
Bibliografia na stronach 349-362.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępna tylko na miejscu.
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Czytelnia Naukowa
Biologiczne aspekty oczyszczania ścieków
AUTOR:
Błaszczyk, Mieczysław K.
POZ/ODP:
Mieczysław K. Błaszczyk.
ADRES WYDAWNICZY:
Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2019.
HASŁA:
Drobnoustroje - stosowanie Mikrobiologia - stosowanie Ścieki - gospodarka Środowisko człowieka - gospodarka Podręczniki akademickie OPIS FIZYCZNY:
408 stron : ilustracje ; 24 cm.
SYGNATURA:
62
KOD KRESKOWY
INWENTARZ:
110000373216
37321
ODBIORCY:
Dla studentów i pracowników naukowych mikrobiologii, biotechnologii, ochrony środowiska, z różnych polskich ośrodków akademickich.
SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >> Bakteryjny metabolizm w procesie oczyszczania ścieków w warunkach beztlenowych Fizykochemiczna charakterystyka ścieków Wspólnoty mikroorganizmów w biologicznych systemach oczyszczania ścieków Bioreaktory powszechnie stosowane w hodowlach mikroorganizmów Usuwanie azotu i fosforu ze ścieków z zastosowaniem nowych technologii Naturalne metody biologicznego oczyszczania ścieków Nowoczesne biologiczne systemy oczyszczania ścieków Ścieki przemysłu spożywczego i ich oczyszczanie Oczyszczanie ścieków farmaceutycznych Oczyszczanie ścieków rafineryjno-petrochemicznych Oczyszczanie ścieków celulozowo-papierniczych Oczyszczanie wód kopalnianych przez bakterie redukujące siarczany (VI) Odpady organiczne i ich utylizacja Biologiczne oczyszczanie odcieków ze składowisk odpadów komunalnych Mechaniczno-biologiczna oczyszczalnia ścieków komunalnych w Ostrzeszowie UKD:
579.6 606 663.1 628.3/.4 (075.8)
UWAGI:
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępna tylko na miejscu.
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Czytelnia Naukowa
Bezpieczeństwo w wymiarze krajowym : wybrane obszary
AUTOR:
Leszczyński, Marek [>>] Gozdór, Grzegorz, (1974- ). AutorGumieniak, Agata. Autor
POZ/ODP:
Marek Leszczyński, Agata Gumieniak, Grzegorz Gozdór.
ADRES WYDAWNICZY:
Warszawa : Difin, 2018.
SERIA:
Bezpieczeństwo
HASŁA:
Bezpieczeństwo narodowe Bezpieczeństwo publiczne Zarządzanie kryzysowe Polska Podręczniki OPIS FIZYCZNY:
147 stron ; 23 cm.
SYGNATURA:
351.75
KOD KRESKOWY
INWENTARZ:
110000373209
37320
ODBIORCY:
Dla studentów kierunków studiów związanych z bezpieczeństwem m.in. bezpieczeństwo wewnętrzne, bezpieczeństwo narodowe, administracja, zarządzanie i logistyka.
SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >> * Wstęp Rozdział 1. Bezpieczeństwo ekonomiczne w rzeczywistości ponowoczesnej 1.1. Wstęp 1.2. Ekonomizacja bezpieczeństwa. Bezpieczeństwo jako dobro publiczne 1.3. Zagrożenia społeczne w ponowoczesnej rzeczywistości 1.4. Podsumowanie Rozdział 2. Formacje rządowe i samorządowe i ich rola w ochronie bezpieczeństwa i porządku publicznego 2.1. Wstęp 2.2. Policja 2.3. Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego 2.4. Agencja Wywiadu 2.5. Służba Kontrwywiadu Wojskowego oraz Służba Wywiadu Wojskowego 2.6. Żandarmeria Wojskowa 2.7. Służba Ochrony Państwa 2.8. Straż Graniczna 2.9. Służba Więzienna 2.10. Straże gminne 2.11. Straż Ochrony Kolei 2.12. Podsumowanie Rozdział 3. Zarządzanie kryzysowe – wybrane zagadnienia 3.1. Wstęp 3.2. Kryzys i sytuacja kryzysowa 3.3. Pojęcia i definicje z zakresu zarządzania kryzysowego 3.4. Struktura zarządzania kryzysowego 3.4.1. System zarządzania kryzysowego w Polsce 3.4.2. Zarządzanie kryzysowe jako obowiązek administracji samorządowej 3.5. Ochrona infrastruktury krytycznej 3.6. Podsumowanie Rozdział 4. Prywatyzacja bezpieczeństwa – udział podmiotów prywatnych w zapewnieniu bezpieczeństwa w wymiarze krajowym 4.1. Wstęp 4.2. Prywatny sektor ochrony – pojęcie 4.3. Prywatny sektor ochrony w wybranych państwach 4.4. Główne przyczyny popularności prywatnego sektora ochrony 4.5. Koncepcje odnośnie do przyszłości prywatnego sektora ochrony 4.6. Prywatyzacja zadań należących do państwowych organów bezpieczeństwa – „prywatyzacja” bezpieczeństwa 4.7. Współpraca sektorów – prywatnego i publicznego 4.8. Prawne podstawy funkcjonowania prywatnego sektora ochrony w Polsce 4.9. Nadzór i kontrola nad prywatnym sektorem ochrony w Polsce 4.10. Współpraca prywatnego sektora ochrony z Policją, jednostkami ochrony przeciwpożarowej, obrony cywilnej i strażami gminnymi (miejskimi) 4.11. Czy prywatny sektor ochrony ma w świetle przepisów prawnych miejsce w systemie organów ochrony bezpieczeństwa i porządku publicznego w Polsce? 4.12. Rola specjalistycznych uzbrojonych formacji ochronnych w zapewnieniu porządku i bezpieczeństwa publicznego 4.13. Udział prywatnego sektora ochrony w utrzymaniu bezpieczeństwa i porządku publicznego – „prywatyzacja bezpieczeństwa” Bibliografia UKD:
351.75(438) 327.56/.57(438) 005.334 (07)
UWAGI:
Bibliografia, netografia na stronach 141-147.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępna tylko na miejscu.
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Czytelnia Naukowa
Fryzjer męski
AUTOR:
Szulc, Adam [>>] Garwol, Paweł (1976- ). Ilustracje
POZ/ODP:
Adam Szulc ; rysunki Paweł Garwol.
HASŁA:
Fryzjerstwo - historia WYDANIE:
Wydanie I.
OPIS FIZYCZNY:
376 stron : ilustracje ; 21 cm.
SYGNATURA:
646.7
KOD KRESKOWY
INWENTARZ:
110000373193
37319
SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >> 1. Historia fryzjerstwa męskiego Starożytność Od średniowiecza do XVIII wieku Wiek XIX Wiek XX Wiek XXI 2. Nowoczesny męski zakład fryzjerski Komunikacja z klientem i aranżacja miejsca pracy Wiedza i rozwój Etyka zawodowa Dziecko u fryzjera 3. Narzędzia i akcesoria Nożyczki Noże chińskie, shavetty, brzytwy, tempery Suszarka do włosów Maszynki do strzyżenia włosów 4. Produkty i preparaty Stylizacja włosów Szampony, odżywki do włosów, płyny przeciw wypadaniu, przeciw przetłuszczaniu i przeciwłupieżowe Pielęgnacja brody i wąsów Dezynfekcja 5. Higiena Podstawowe pojęcia związane z działaniami higienicznymi: Prawo Higiena narzędzi i akcesoriów Niezbędne dokumenty 6. Rodzaje fryzur Fryzury tradycyjne i klasyczne Fryzury historyczne Fryzury konkursowe Fryzury subkulturowe Fryzury nowoczesne Fryzury rozrywkowo-sportowe 7. Strzyżenie włosów Strzyżenie nożyczkami Strzyżenie maszynką Strzyżenie nożyczkami i maszynką Strzyżenie brzytwą, chińskim nożem, shavetką, temperą 8. Golenie Narzędzia, przybory, kosmetyki i urządzenia niezbędne oraz pomocne przy goleniu Golimy! 9. Zarost na twarzy Broda 10. Mycie włosów i głowy, modelowanie fryzury Mycie włosów i głowy Modelowanie fryzury 11. Ozdabianie Shape-up Przedziałek Wzorki Koloryzacja Zakończenie Podziękowania Źródła UWAGI:
Bibliografia i netografia na stronach 371-373.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępna tylko na miejscu.
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Czytelnia Naukowa
Polski słownik biograficzny. Tom 52/2, zeszyt 213, Tansman Aleksander - Tarło Stanisław
TWÓRCY:
Pokaż informacje [>>] Romanowski, Andrzej (1951- ). Redakcja
POZ/ODP:
Polska Akademia Nauk. Instytut Historii im. Tadeusza Manteuffla ; redaktor naczelny Andrzej Romanowski.
ADRES WYDAWNICZY:
Kraków : Polska Akademia Nauk ; Polska Akademia Umiejętności, 2018.
HASŁA:
Polska Słowniki biograficzne OPIS FIZYCZNY:
Strony 161-320 ; 30 cm.
SYGNATURA:
929 p
KOD KRESKOWY
INWENTARZ:
110000373186
37318
UKD:
929-052(438) (03)
UWAGI:
Bibliografia przy hasłach.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępna tylko na miejscu.
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Czytelnia Naukowa
Praktyczna kosmetologia krok po kroku : dłonie i paznokcie"Dłonie i paznokcie : praktyczna kosmetologia krok po kroku"
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Czytelnia Naukowa
Prawo podatkowe
AUTOR:
Mastalski, Ryszard
POZ/ODP:
Ryszard Mastalski.
ADRES WYDAWNICZY:
Warszawa : Wydawnictwo C. H. Beck, 2018.
SERIA:
Studia Prawnicze
HASŁA:
Podatek - prawo - Polska - 21 w. Podręczniki WYDANIE:
10. wydanie zmienione, [stan prawny na początek 2018 r.].
OPIS FIZYCZNY:
XXVI, 637 stron ; 22 cm.
SYGNATURA:
336
KOD KRESKOWY
INWENTARZ:
110000373162
37316
SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >> UKD:
336.221.24(438) (07)
UWAGI:
Informacja o stanie prawnym we wstępie. Bibliografia na stronach XIX-XXII i przy rozdziałach. Indeks.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępna tylko na miejscu.
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Czytelnia Naukowa
Praca socjalna z rodziną problemową : perspektywa metodyczna
AUTOR:
Kanios, Anna.
POZ/ODP:
Anna Kanios.
ADRES WYDAWNICZY:
Kraków : Impuls, 2016.
HASŁA:
Rodzina - opieka społeczna Rodzina - patologia społeczna Trudne sytuacje życiowe Wsparcie społeczne WYDANIE:
Wydanie 2.
OPIS FIZYCZNY:
147, [2] strony ; 24 cm.
SYGNATURA:
36
KOD KRESKOWY
INWENTARZ:
110000373155
37315
SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >> Wstęp * Praca socjalna – nowe tendencje * Charakterystyka systemu wsparcia rodziny * Zakres zadań ośrodka pomocy społecznej w rozwiązywaniu problemów rodzin dysfunkcyjnych * Standard pracy ośrodka pomocy społecznej z rodziną mającą trudności w wypełnianiu funkcji opiekuńczo-wychowawczych * Standard pracy ośrodka pomocy społecznej z rodziną doświadczającą problemu bezradności w prowadzeniu gospodarstwa domowego * Standard pracy ośrodka pomocy społecznej z rodziną doświadczającą problemu biedy i ubóstwa * Standard pracy ośrodka pomocy społecznej z rodziną z problemem bezrobocia * Standard pracy ośrodka pomocy społecznej z rodziną doświadczającą problemu przemocy * Standard pracy ośrodka pomocy społecznej z rodziną z problemem długotrwałej choroby * Standard pracy ośrodka pomocy społecznej z rodziną z problemem niepełnosprawności * Standard pracy ośrodka pomocy społecznej z rodziną mającą trudności wynikające z problemu uzależnień * Warunki organizacyjne ośrodka pomocy społecznej niezbędne do zapewnienia optymalnego standardu realizowanych zadań w zakresie wspierania rodziny przeżywającej trudności w wypełnianiu funkcji opiekuńczo-wychowawczych * Zakończenie * Aneks Bibliografia Spis schematów i tabel UKD:
364.4-055.5
UWAGI:
Bibliografia na stronach: 143-147.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępna tylko na miejscu.
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Czytelnia Naukowa
Pedagogika specjalna : od tradycji do współczesności
AUTOR:
Chrzanowska, Iwona.
POZ/ODP:
Iwona Chrzanowska.
ADRES WYDAWNICZY:
Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2018.
SERIA:
Pedagogika Nauce i Praktyce
HASŁA:
Pedagogika specjalna Podręczniki WYDANIE:
Wydanie drugie.
OPIS FIZYCZNY:
710 stron : ilustracje ; 21 cm.
SYGNATURA:
37.013
KOD KRESKOWY
INWENTARZ:
110000373148
37314
ODBIORCY:
Dla studentów pedagogiki specjalnej i pedagogiki, pokrewnych dyscyplin oraz dla profesjonalistów - nauczycieli, pedagogów, psychologów, pracowników socjalnych, rehabilitantów.
SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >> Wstęp CZĘŚĆ I. Wokół znanych kategorii i rozważań w pedagogice specjalnej Rozdział 1.Interdyscyplinarny charakter pedagogiki specjalnej 1.1. Pedagogika specjalna a medycyna – wybrane problemy 1.1.1. Międzynarodowy system diagnozy nozologicznej WHO:ICD-10, ICIDH, ICF1 1.2. System diagnozy Amerykańskiego TowarzystwaPsychiatrycznego DSM-IV/DSMIV-TR/DSM-5 1.1.3. Pojęcie zdrowia i choroby 1.1.4. Diagnoza i terapia – istota związku pedagogiki specjalneji medycyny 1.2. Pedagogika specjalna a psychologia – wybrane problemy 1.2.1. Diagnoza dla rozwoju i system orzecznictwa 1.2.2. Bioekologiczna teoria systemów Urie Bronfenbrennera a niepełnosprawność 1.2.3. Współpraca specjalistów i instytucjia specjalne potrzeby edukacyjne uczniów 1.3. Pedagogika specjalna a prawo – wybrane problemy 1.3.1. Osoba z niepełnosprawnością a rozwiązania prawne ONZ i UE 1.3.2. Osoba z niepełnosprawnością a wymiar sprawiedliwości 1.4. Pedagogika specjalna a socjologia – wybrane problemy 1.4.1. Postawy społeczne wobec niepełnosprawności i osób z niepełnosprawnością 1.4.2. Postawy wobec osób z niepełnosprawnością w perspektywie rówieśniczej 1.4.3. Postawy wobec niepełnosprawności i osób z niepełnosprawnością – dorośli 1.4.4. Zagrożenie wykluczeniem i marginalizacją a niepełnosprawność 1.4.5. Warunki życia osób z niepełnosprawnością i ich rodzin 1.5. Terminologiczne ustalenia, terminologiczne kontrowersje– wokół pojęcia „niepełnosprawność” Rozdział 2.O podmiocie pedagogiki specjalnej – klasyczne ujęcia głównych rodzajów niepełnosprawności 2.1. Niepełnosprawność wzroku 2.1.1. Podstawowe pojęcia 2.1.2. Klasyfikacje uszkodzeń wzroku 2.1.3. Uszkodzenie wzroku a funkcjonowanie społeczne 2.2. Uszkodzenia słuchu 2.2.1. Podstawowe pojęcia 2.2.2. Najpowszechniejsze klasyfikacje uszkodzeń słuchu 2.2.3. Metody wychowania językowego osób z uszkodzeniem słuchu 2.2.4. Osoby z uszkodzeniem słuchu w przestrzeni społecznej 2.3. Niepełnosprawność intelektualna2.3.1. Ustalenia terminologiczne i klasyfikacyjne 2.3.2. Zróżnicowana, wieloczynnikowa etiologia niepełnosprawności intelektualnej 2.3.3. Etapy patologizacji rozwoju osób z niepełnosprawnościąintelektualną według Małgorzaty Kościelskiej 2.3.4. Osoba z niepełnosprawnością intelektualną w przestrzeni społecznej 2.4. Choroby przewlekłe i niepełnosprawność narządu ruchu 2.4.1. Teoretyczne koncepcje choroby przewlekłej 2.4.2. Konsekwencje utraty pełnej sprawności w sytuacji choroby przewlekłej i niepełnosprawności narządu ruchu 2.4.3. Wrodzona a nabyta utrata sprawności w chorobie przewlekłej i niepełnosprawności narządu ruchu 2.5. Niedostosowanie społeczne, zaburzenia zachowania dzieci i młodzieży 2.5.1. Podstawowe pojęcia 2.5.2. Teoretyczne koncepcje niedostosowania społecznegoi zaburzeń zachowania 2.5.3. Przestępczość nieletnich 2.5.4. Przemoc w rodzinie. CZĘŚĆ II.Współczesne zagadnienia pedagogiki specjalnej Rozdział 3.Paradygmatyczne zmiany we współczesnej pedagogice specjalnej Rozdział 4.Specjalne potrzeby edukacyjne – między pedagogiką a pedagogiką specjalną 4.1. Wczesne wspomaganie rozwoju a niepełnosprawność 4.1.1. Podstawowe pojęcia i koncepcje teoretycznewczesnego wspomagania rozwoju 4.1.2. Podstawy prawne wczesnego wspomagania rozwoju 4.2. ASD – autystyczne spektrum zaburzeń jako egzemplifikacja całościowych zaburzeń rozwojowych 4.2.1. Kryteria diagnostyczne spektrum zaburzeń autystycznych 4.2.2. Patogeneza spektrum zaburzeń autystycznych 4.2.3. Osoba ze spektrum zaburzeń autystycznych w przestrzeni społecznej 4.3. Uczeń zdolny – uczeń ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi 4.3.1. Podstawy prawne wspomagania uczniów zdolnych w polskim systemie oświatowym 4.3.2. Uczeń zdolny – uczeń uzdolniony – uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi 4.4. Osoba z niepełnosprawnością w różnych formach edukacji – między segregacją a włączaniem 4.4.1. Kształcenie specjalne 4.4.2. Kształcenie integracyjne 4.4.3. Kształcenie włączające 4.4.4. Uwarunkowania kształcenia uczniów z niepełnosprawnością w trzech typach szkół: specjalnej, integracyjnej i ogólnodostępnej 4.4.5. Zwolnienie ze sprawdzianu, egzaminu zewnętrznegoa niepełnosprawność Rozdział 5.Dorosłość i starość z niepełnosprawnością – zagadnienia andragogiki i gerontologii specjalnej 5.1. Edukacja ponadgimnazjalna osób z niepełnosprawnością jako wyznacznik jakości życia w dorosłość 5.2. Osoba z niepełnosprawnością na rynku pracy – uwarunkowania, rzeczywistość, szanse 5.3. Subiektywne poczucie jakości życia 5.4. Starość osób z niepełnosprawnością – wyzwanie dla pedagogiki specjalnej Rozdział 6.Osoba z niepełnosprawnością w erze cyfrowej 6.1. Nowe technologie a aktywność społeczna osób z niepełnosprawnością 6.2. Komunikacja zapośredniczona – możliwości i zagrożenia 6.3. Zagrożenia związane z korzystaniem z nowych technologiikomunikacyjnych a niepełnosprawność – agresja elektroniczna Bibliografia Źródła internetowe Indeks rzeczowy Indeks osób * UKD:
37.013.82 (07)
UWAGI:
Bibliografia, netografia na stronach 651-696. Indeksy.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępna tylko na miejscu.
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
WYDRUK KATALOGÓW