KATALOG KSIĘGOZBIORU CZYTELNI
Wyświetlone zostało 500 ostatnio wprowadzonych do katalogu pozycji (nowe nabytki). Zostały one posortowane malejąco po numerze inwentarzowym. Pozycje można tylko przeglądać, nie działa w tym trybie wyszukiwanie.
AUTOR:
Szczepankowski, Piotr.
POZ/ODP:
Piotr Szczepankowski.
ADRES WYDAWNICZY:
Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, [2019].
SERIA:
FFF. Przedsiębiorstwo
HASŁA:
Przedsiębiorstwo - wycena Przedsiębiorstwo - finanse Zarządzanie Podręczniki akademickie WYDANIE:
Wydanie I - 3 dodruk
OPIS FIZYCZNY:
386, [2] srony : ilustracje ; 24 cm.
SYGNATURA:
658.14/.17
KOD KRESKOWY
INWENTARZ:
110000373834
37383
TREŚĆ: Pokaż informacje o treści pozycji >> Głównym celem podręcznika jest przedstawienie, rozwinięcie i usystematyzowanie teoretyczno-metodologicznej koncepcji wyceny i kreowania wartości przedsiębiorstwa oraz określenie na tym gruncie ram ich praktycznej aplikacji w systemie strategicznego zarządzania podmiotem gospodarczym, szczególnie - długoterminowego zarządzania finansami. Aktualne tendencje w rozwoju i ewolucji działalności inwestycyjnej oraz finansowej przedsiębiorstw stwarzają obiektywne zapotrzebowanie na analizę i interpretację procesu wyceny czy oceny strategii maksymalizacji wartości. Strategia taka i jej ocena powinny koncentrować się przede wszystkim na: prawidłowym zdefiniowaniu nośników wartości dla właścicieli, wyborze odpowiednich mierników oceny kształtowania tej wartości, analizie korzyści dla właścicieli osiąganych z programów restrukturyzacyjnych i strategii wzrostu zewnętrznego, włączeniu wszystkich stron zainteresowanych funkcjonowaniem przedsiębiorstwa (interesariuszy), a szczególnie menedżerów i pracowników, w proces kreowania wartości dla właścicieli. Autor wyjaśnia podstawowe pojęcia w sposób przystępny, a przydatność aplikacyjną zapewniają liczne przykłady oraz praktyczne studia przypadków.
SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >> 1. Koncepcja zarządzania wartością przedsiębiorstwa 1.1. Wprowadzenie 1.2. Przesłanki powstania i rozwoju koncepcji zarządzania wartością przedsiębiorstwa 1.3. Zakres koncepcji zarządzania wartością 1.4 Współdziałanie przedsiębiorstwa z klientami w tworzeniu wartości 1.5. Perspektywa strategiczna w zarządzaniu wartością przedsiębiorstwa 2. Czynniki ekonomiczne tworzące wartość przedsiębiorstwa 2.1. Wprowadzenie 2.2. Podstawowe standardy wartości 2.3. Kluczowe podejścia do wartości przedsiębiorstwa 2.4. Czynniki strategiczne tworzące wartość przedsiębiorstwa. Nośniki wartości 3. Charakterystyka podstawowych finansowych czynników tworzenia i oceny wartości przedsiębiorstwa 3.1. Wprowadzenie 3.2. Przepływy pieniężne w kształtowaniu i ocenie wartości przedsiębiorstwa 3.2.1. Wolne przepływy pieniężne dla kapitału własnego (FCFE) 3.2.2. Wolne przepływy pieniężne dla właścicieli a zysk netto w zarządzaniu wartością 3.2.3. Wolne przepływy pieniężne dla firmy (FCFF) 3.3. Problemy z wykorzystaniem przepływów pieniężnych w wycenie i zarządzaniu wartością przedsiębiorstwa 3.4. Struktura i koszt kapitału jako determinanty wartości przedsiębiorstwa 3.4.1. Istota struktury kapitału przedsiębiorstwa 3.4.2. Pojęcie kosztu kapitału 3.4.3. Wpływ struktury kapitału na wartość przedsiębiorstwa 3.5. Tempo wzrostu przedsiębiorstwa jako determinanta jego wartości 3.5.1. Szacowanie stopy wzrostu na podstawie danych historycznych 3.5.2. Prognozowanie stopy wzrostu na podstawie wyników analizy fundamentalnej. Stopa wzrostu zrównoważonego 4. Pomiar efektywności zarządzania wartością przedsiębiorstwa *4.1. Wprowadzenie 4.2. Księgowe ujęcie pomiaru wartości kreowanej przez przedsiębiorstwo 4.3. Pomiar efektywności zarządzania wartością oparty na kryterium zysku ekonomicznego 4.4. Rynkowy pomiar wartości kreowanej przez przedsiębiorstwo 4.5. Gotówkowy pomiar efektywności zarządzania wartością przedsiębiorstwa 4.6. Wartość dodana dla właścicieli w ocenie efektywności strategii zarządzania wartością 5. Zakres i metody wyceny wartości przedsiębiorstwa 5.1. Wprowadzenie 5.2. Istota, cele i motywy wyceny wartości przedsiębiorstwa 5.3. Funkcje wyceny 5.4. Zasady i znaczenie wyceny wartości przedsiębiorstwa 5.5. Klasyfikacja metod (modeli) wyceny wartości przedsiębiorstwa 6. Dochodowe metody wyceny wartości przedsiębiorstwa 6.1. Wprowadzenie 6.2. Metoda zdyskontowanych przepływów pieniężnych (DCF) 6.3. Metoda skorygowanej wartości obecnej (APV) 6.4. Metoda zdyskontowanych dywidend w wycenie wartości przedsiębiorstwa 6.5. Metoda zdyskontowanych zysków ekonomicznych 7. Wycena przedsiębiorstw na podstawie porównań rynkowych 7.1. Wprowadzenie 7.2. Mnożnikowe metody wyceny 7.2.1. Rodzaje mnożników rynkowych 7.2.2. Wykorzystanie mnożnika cenowego zysku (P/E) w wycenie wartości przedsiębiorstwa 7.2.3. Mnożnik cena do wartości księgowej (P/BV) w wycenie wartości przedsiębiorstwa 7.2.4. Wykorzystanie mnożnika cena do sprzedaży (P/S) w wycenie wartości przedsiębiorstwa 7.2.5. Wykorzystanie mnożników rynkowych w wycenie porównawczej 7.3. Wycena przedsiębiorstwa metodą transakcji porównywalnych 8. Teoria opcji realnych w wycenie wartości przedsiębiorstwa 8.1. Wprowadzenie 8.2. Istota i rodzaje opcji realnych 8.3. Modele wyceny opcji realnych na potrzeby wyceny wartości przedsiębiorstwa 8.3.1. Model Blacka-Scholesa w wycenie opcji realnych 8.3.2. Model dwumianowy w wycenie opcji realnych 9. Szczególne przypadki wykorzystania modeli wyceny wartości przedsiębiorstwa 9.1. Wprowadzenie 9.2. Specyfika wyceny mikroprzedsiębiorstw 9.3. Wycena przedsiębiorstw na potrzeby realizacji transakcji fuzji i przejęć 9.3.1. Wycena efektu synergii w transakcjach fuzji i przejęć 9.3.2. Wycena wykupów zlewarowanych 9.4. Wykorzystanie modeli wyceny do szacowania wartości marki i znaku towarowego 9.4.1. Wycena marki metodą dochodową zysków ekonomicznych 9.4.2. Wycena marki metodą dochodową premii cenowej 9.4.3. Wycena marki metodą porównań rynkowych 9.4.4. Wycena marki metodą zwolnienia z opłaty licencyjnej 10. Formułowanie strategii zarządzania wartością przedsiębiorstwa 10.1. Wprowadzenie 10.2. Macierze strategiczne zarządzania wartością przedsiębiorstwa 10.3. Graniczne wielkości nośników wartości w formułowaniu strategii przedsiębiorstwa 10.3.1. Analiza granicznej stopy wzrostu sprzedaży i granicznej wartości sprzedaży 10.3.2. Analiza granicznej stopy marży zysku operacyjnego 10.3.3. Analiza granicznej wartości dodatkowych nakładów inwestycyjnych na aktywa trwale i kapitał obrotowy netto 10.3.4. Analiza granicznego kosztu kapitału 10.4. Znaczenie kapitału intelektualnego i pomiar efektywności jego wykorzystania w strategii zarządzania wartością przedsiębiorstwa 10.5. Systemy motywacyjne w zarządzaniu wartością przedsiębiorstwa UKD:
334.72:657.92 005 658.14/.17 (075.8)
UWAGI:
Data wydania ze strony internetowej wydawnictwa. Bibliografia na stronach 378-383. Indeks.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępna tylko na miejscu.
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Czytelnia Naukowa
Nowe fryzjerstwo : podstawy fryzjerstwa, procesy fryzjerskie, kreowanie wizerunkuTytuł oryginału: "Neue Friseur Buch in Lernfeldern ".
AUTOR:
Albinus, Ivonne. [>>] Dreher, Silke. AutorHelbing, Hannelore. AutorJałowiec-Sawicka, Magdalena. TłumaczenieKleemiß, Britta. AutorMeier, Karsten. AutorSchweers, Inka. AutorTully, Iris. AutorZack, Dieter. Autor
POZ/ODP:
Autorzy: Ivonne Albinus, Silke Dreher, Hannelore Helbing, Britta Kleemiß, Karsten Meier, Inka Schweers, [>>] Iris Tully, Dieter Zack ; Tłumaczenie: Magdalena Jałowiec-Sawicka.
ADRES WYDAWNICZY:
Warszawa : Rea, copyright 2012.
HASŁA:
Fryzjerstwo Dokumenty elektroniczne Podręczniki OPIS FIZYCZNY:
525 stron : ilustracje kolorowe ; 27 cm + 1 dysk optyczny (CD-ROM).
SYGNATURA:
646.7
KOD KRESKOWY
INWENTARZ:
110000373827
37382
TREŚĆ: Pokaż informacje o treści pozycji >> W książce zaprezentowano następujące zagadnienia: - orientacja w zawodzie i kształceniu fryzjera, - powitanie i obsługa klientów, - pielęgnacja włosów i skóry głowy, - polecanie fryzur, - strzyżenie włosów, wykonanie fryzury, -trwała zmiana kształtu włosów, - nieutleniające farby do włosów, farbowanie i rozjaśnianie włosów, - pielęgnacja i upiększanie dłoni i paznokci, - kosmetyka upiększająca, współtworzenie ekonomiki przedsiębiorstwa w salonie fryzjerskim, - kompleksowe usługi fryzjerskie.Na końcu każdego rozdziału zaprezentowano zawodowe słownictwo angielskie, a na końcu podręcznika słownik najważniejszych terminów zawodowych w językach angielskim i niemieckim.
SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >> ROZDZIAŁ 1. ORIENTACJA W ZAWODZIE I KSZTAŁCENIU FRYZJERA 1. Salon fryzjerski jako miejsce pracy 2. Zawód fryzjera dawniej i dzisiaj 3. Ochrona zdrowia twojego i twoich klientów ROZDZIAŁ 2. POWITANIE I OBSŁUGA KLIENTÓW 1. Powitanie klienta 2. Ustalanie terminu 3. Rozmowa telefoniczna z klientką 4. Dodatkowe usługi dla klientów - czyli jak ułatwić czekanie 5. Rozpoznawanie życzeń klientów 6. Przyjmowanie zażaleń i reklamacji 7. Pożegnanie klientki ROZDZIAŁ 3. PIELĘGNACJA WŁOSÓW I SKÓRY GŁOWY 1. Indywidualne predyspozycje klientki 2. Podstawowa wiedza z zakresu pielęgnacji włosów i skóry głowy 3. Materiały do pracy i preparaty 4. Wykonanie zabiegu oczyszczającego i pielęgnującego 5. Wyjątkowy przypadek pielęgnacji włosów i skóry głowy - zastępowanie i uzupełnianie brakujących włosów 6. Specyfika rozmów z klientami ROZDZIAŁ 4. POLECANIE FRYZUR 1. Indywidualne predyspozycje klienta 2. Podstawowa wiedza z zakresu polecania fryzur 3. Materiały do pracy Przebieg konsultacji 5. Wyjątkowe przypadki w doradzaniu fryzur ROZDZIAŁ 5. STRZYŻENIE WŁOSÓW 1. Indywidulane predyspozycje 2. Podstawowa wiedza z zakresu strzyżenia włosów 3. Narzędzia pracy i techniki 4. Wykonanie strzyżenia 5. Szczególne przypadki podczas strzyżenia ROZDZIAŁ 6. WYKONANIE FRYZURY 1. Indywidualne predyspozycje klientów 2. Podstawowa wiedza z zakresu wykonania fryzury 3. Narzędzia pracy , techniki pracy i preparaty 4. Wykonanie fryzury - realizacja 5. Specyficzne sytuacje w rozmowie z klientami ROZDZIAŁ 7. TRWAŁA ZMIANA KSZTAŁTU WŁOSÓW 1. Indywidualne predyspozycje klienta 2. Podstawowe wiadomości z zakresu trwałej zmiany kształtu włosów 3. Przybory, techniki nawijania, preparaty 4. Trwała zmiana kształtu włosów w praktyce 5. Specjalny przypadek trwałej zmiany kształtu włosów: prostowanie włosów 6. Specyfika konsultacji z klientem ROZDZIAŁ 8. NIEUTLENIAJĄCE FARBY DO WŁOSÓW 1. Indywidualne predyspozycje klienta 2. Podstawowa wiedza z zakresu doboru kolorów 3. Koloryzacja - materiały, preparaty i wykonanie 4. Farby roślinne - materiały, preparaty i wykonanie 5. Wyjątkowe sytuacje w konsultacji z klientem ROZDZIAŁ 9. FARBOWANIE I ROZJAŚNIANIE WŁOSÓW 1. Indywidualne predyspozycje klienta 2. Podstawowa wiedza z zakresu farbowania i rozjaśniania 3. Materiały, techniki nakładania i preparaty 4. Oksydacyjna zmiana koloru włosów w praktyce 5. Wyjątkowe przypadki w farbowaniu i rozjaśnianiu 6. Specyficzne sytuacje w doradzaniu klientom ROZDZIAŁ 10. PIELĘGNACJA I UPIĘKSZANIE DŁONI I PAZNOKCI 1. Indywidualne predyspozycje klienta 2. Podstawowa wiedza z zakresu manikiuru 3. Narzędzia pracy i preparaty 4. Manikiur w praktyce 5. Specjalne przypadki w stylizacji paznokci ROZDZIAŁ 11. KOSMETYKA UPIĘKSZAJĄCA 1. Indywidualne predyspozycje klienta 2. Podstawowa wiedza z zakresu makijażu 3. Narzędzia i preparaty 4. Makijaż w praktyce 5. Specyficzne przypadki kosmetyki upiększającej ROZDZIAŁ 12. WSPÓŁTWORZENIE EKONOMIKI PRZEDSIĘBIORSTWA W SALONIE FRYZJERSKIM 1. Wstępne decyzje przy zakładaniu własnej firmy 2. Marketing 3. Organizacja pracy w salonie fryzjerskim ROZDZIAŁ 13. KOMPLEKSOWE USŁUGI FRYZJERSKIE 1. Zdobywanie informacji 2. Planowanie 3. Podejmowanie decyzji 4. Realizacja 5. Kontrolowanie 6. Ocenianie UKD:
687.5 (07)
UWAGI:
Podręcznik zawiera płytę CD z kolekcjami fryzur "Kuriera Fryzjerskiego". Tytuł oryginału: Das Neue Friseur Buch in Lernfeldern. Indeks.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępna tylko na miejscu.
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Czytelnia Naukowa
Logistyka w sektorze publicznym
AUTOR:
Kauf, Sabina.
POZ/ODP:
Sabina Kauf.
ADRES WYDAWNICZY:
Warszawa : Wydawnictwo C. H. Beck, 2019.
SERIA:
Logistyka
HASŁA:
Logistyka gospodarcza Łańcuch dostaw - zarządzanie Sektor publiczny - zarządzanie OPIS FIZYCZNY:
169 stron : ilustracje ; 24 cm.
SYGNATURA:
005
KOD KRESKOWY
INWENTARZ:
110000373810
37381
TREŚĆ: Pokaż informacje o treści pozycji >> Publikacja jest pierwszą na rynku monografią omawiającą w sposób kompleksowy możliwości zastosowania logistyki w sektorze publicznym i wskazującą na potencjał logistyki jako koncepcji zarządzania i dostarczania wartości dla interesariuszy. Autorka koncentruje się na kluczowych zagadnieniach zarządzania łańcuchem dostaw, zwracając uwagę na potencjały optymalizacji działań w sektorze publicznym. Zakres podejmowanych zagadnień został dobrany pod kątem problemów, z którymi samorządowcy mogą mieć do czynienia w praktyce zarządzania jednostką terytorialną. Książka pokazuje najważniejsze obszary zastosowania logistyki w realizacji zadań publicznych, tak by można było podnieść ich jakość oraz rozszerzyć skalę przy jednoczesnej racjonalizacji wydatkowania skromnych zasobów budżetowych, będących w dyspozycji samorządów.
SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >> Wprowadzenie Rozdział 1. Logistyka i jej rola w realizacji zadań publicznych 1.1. Koncepcyjne podstawy logistyki publicznej 1.2. Uwarunkowania logistyki publicznej 1.3. Model logistyki publicznej i jego założenia Rozdział 2. Logistyka publiczna w warunkach deregulacji sektora publicznego 2.1. Gwarancja państwa w urynkowieniu sektora publicznego 2.2. Ewolucja w podejściu do zarządzania w sektorze publicznym 2.3. Zasadność i konieczność wdrażania logistyki publicznej Rozdział 3. Logistyka publiczna w procesach tworzenia wartości 3.1. Pojęcie i istota wartości publicznej 3.2. Ujęcie procesowe tworzenia wartości publicznej 3.3. Identyfikacja i klasyfikacja procesów tworzenia wartości publicznej 3.4. Sieć powiązań jako podstawa kreowania wartości publicznej Rozdział 4. Logistyka publiczna w zarządzaniu siecią organizacji 4.1. Logistyka publiczna jako przesłanka skoordynowanej realizacji wartości 4.2. Relacje jako kluczowy atrybut zarządzania siecią powiązań 4.3. Koordynacyjna funkcja logistyki publicznej Rozdział 5. Logistyka publiczna w praktyce zarządzania sektorem publicznym 5.1. Wkład logistyki publicznej w zaspokajanie potrzeb mobilnościowych 5.2. Znaczenie logistyki publicznej w tworzeniu dostępności świadczeń medycznych 5.3. Logistyka publiczna z perspektywy administracji samorządowej Podsumowanie Spis rysunków i tabel Bibliografia UKD:
005.51 332.14 351/354
UWAGI:
Bibliografia na stronach 155-165. Indeks.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępna tylko na miejscu.
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Czytelnia Naukowa
Kobiety w dziejach od nowożytności do współczesności : IX Międzynarodowa Sesja Naukowa Dziejów Ludów Morza Bałtyckiego, Wolin 4-6 sierpnia 2017
TWÓRCY:
Pokaż informacje [>>] Franz, Maciej (1969- ). RedakcjaPilarczyk, Zbigniew (1950- ). Redakcja
POZ/ODP:
redakcja Maciej Franz, Zbigniew Pilarczyk.
ADRES WYDAWNICZY:
Toruń Wydawnictwo Adam Marszałek ; 2018.
SERIA:
Mare Integrans : studia nad dziejami wybrzeży Morza Bałtyckiego : t. 14
HASŁA:
Kobieta Marynarka wojenna Równouprawnienie płci Społeczeństwo Europa Polska Materiały konferencyjne OPIS FIZYCZNY:
357 stron : ilustracje, fotografie ; 21 cm.
SYGNATURA:
316.346
KOD KRESKOWY
INWENTARZ:
110000373803
37380
TREŚĆ: Pokaż informacje o treści pozycji >> Dzieje świata są historią kobiet i mężczyzn, choć ta pisana bardziej jednak jest historią mężczyzn. Kobiety, jak w życiu, przez wieki pozostawały w cieniu, zakulisowo wpływając na losy świata, delikatniej i często inteligentniej przyczyniając się do zmian. To ich przebywanie w cieniu powodowało, że także na kartach książek, które ten świat próbują wyrwać z mroków zapomnienia, często pozostają gdzieś w oddali prowadzonych narracji. Z rzadka jedynie przebijają się w przysłowiowe światła reflektorów, by ze sceny dziejów dyrygować całym światem. Postaci, takie jak Bona Sforza, Katarzyna II Wielka czy Margaret Thatcher pozostają jednak rzadkością.(fragment wstępu)
UKD:
94(4) 94(261.24-194.2) 316.346.2-055.2(4)
UWAGI:
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej. Książka powstała we współpracy wydawniczej [>>] Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu i Wydawnictwa Adam Marszałek. Część referatów w języku angielskim, ukraińskim. Streszczenie w języku angielskim, polskim przy referatach.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępna tylko na miejscu.
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Czytelnia Naukowa
Instytucje bankowe i niebankowe na rynku detalicznych usług finansowych w Polsce
AUTOR:
Waliszewski, Krzysztof. [>>] Czechowska, Iwona Dorota (1962- ). Autor
POZ/ODP:
Krzysztof Waliszewski, Iwona Dorota Czechowska.
ADRES WYDAWNICZY:
Warszawa : CeDeWu, 2019.
HASŁA:
Banki - Polska - 21 w. Domy maklerskie - Polska Doradcy finansowi - Polska - 21 w. Usługi finansowe - Polska - 21 w. Fundusze inwestycyjne - Polska - 21 w. Ochrona konsumenta - Polska - 21 w. Parabanki - Polska Zakłady ubezpieczeniowe - Polska - 21 w. WYDANIE:
Wydanie I.
OPIS FIZYCZNY:
207 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
SYGNATURA:
336
KOD KRESKOWY
INWENTARZ:
110000373797
37379
ODBIORCY:
Dla naukowców, studentów i doktorantów, a także praktyków - pracowników instytucji finansowych: bankowych, pozabankowych i parabankowych.
SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >> Wstęp Rozdział 1 Rynek detalicznych usług finansowych w Polsce 1.1. Identyfikacja rynku detalicznych usług finansowych w Polsce 1.2. Odbiorcy usług na rynku detalicznych usług finansowych w Polsce 1.3. Oferta usług na rynku detalicznych usług finansowych w Polsce 1.4. Zasady etyczne i społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) na rynku detalicznych usług finansowych w Polsce Rozdział 2 Miejsce i rola instytucji finansowych na rynku detalicznych usług finansowych w Polsce 2.1. Definicja i funkcje instytucji finansowych działających na rynku detalicznych usług finansowych 2.2. Klasyfikacja instytucji finansowych działających na rynku detalicznych usług finansowych 2.3. Instytucje finansowe w Polsce - struktura, liczba i aktywa 2.4. Regulacja, samoregulacja i nadzór instytucji finansowych działających na rynku detalicznych usług finansowych 2.5. Konkurencja i współpraca na rynku detalicznych usług finansowych w Polsce Rozdział 3 Instytucje bankowe na rynku detalicznych usług finansowych w Polsce 3.1. Bankowość detaliczna jako obsługa finansowa klienta indywidualnego i mikrofirm 3.2. Banki uniwersalne na rynku detalicznych usług finansowych 3.3. Banki specjalistyczne na rynku detalicznych usług finansowych 3.3.1. Banki samochodowe na rynku detalicznych usług finansowych 3.3.2. Banki hipoteczne na rynku detalicznych usług finansowych 3.2. Banki spółdzielcze na rynku detalicznych usług finansowych Rozdział 4 Instytucje niebankowe na rynku detalicznych usług finansowych w Polsce 4.1. Instytucje pożyczkowe 4.2. Pośrednicy kredytowi 4.3. Doradcy finansowi 4.4. Towarzystwa funduszy inwestycyjnych i fundusze inwestycyjne 4.5. Fundusze emerytalne 4.6. Zakłady ubezpieczeń i pośrednicy ubezpieczeniowi 4.7. Domy i biura maklerskie Rozdział 5 Ochrona konsumenta na rynku detalicznych usług finansowych 5.1. Początki ochrony konsumenta na rynku detalicznych usług finansowych 5.2. Podmioty ochrony rynku usług finansowych, aspekt pojęciowy 5.3. Europeizacja prawa ochrony konsumenta na rynku usług finansowych w Polsce 5.4. Instytucje zaangażowane w ochronę konsumenta na rynku finansowym w Polsce Rozdział 6 Perspektywy rozwoju rynku detalicznych usług finansowych w Polsce 6.1. Potencjał rozwoju rynku detalicznych usług finansowych w Polsce 6.2. Perspektywa odbiorcy usług rynku detalicznych usług finansowych w Polsce 6.3. Perspektywa usług na rynku detalicznych usług finansowych w Polsce 6.4. Perspektywa europejskich i krajowych regulacji detalicznego rynku usług finansowych w Polsce 6.5. Perspektywa nowoczesnych technologii na rynku detalicznych usług finansowych Zakończenie Bibliografia Spis tabel Spis schematów i rysunków Spis wykresów O Autorach UKD:
336.76(438) 366.5
UWAGI:
Bibliografia, netografia na stronach 187-197.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępna tylko na miejscu.
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Czytelnia Naukowa
Grupy kapitałowe : tworzenie i funkcjonowanie
AUTOR:
Trocki, Michał
POZ/ODP:
Michał Trocki.
ADRES WYDAWNICZY:
Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, [2014].
HASŁA:
Holdingi - Polska Spółki kapitałowe WYDANIE:
Wydanie I - 3 dodruk
OPIS FIZYCZNY:
322, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
SYGNATURA:
658
KOD KRESKOWY
INWENTARZ:
110000373780
37378
SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >> UKD:
334.75(438) 658
UWAGI:
Bibliografia na stronach 318-323.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępna tylko na miejscu.
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Czytelnia Naukowa
Finanse : instytucje, instrumenty, podmioty, rynki, regulacje
TWÓRCY:
Pokaż informacje [>>] Adamowicz, Mieczysław (1939- ). AutorDeresz, Agnieszka. AutorGołasa, Piotr. AutorJędrzejczyk, Irena (1952- ). AutorKozak, Sylwester. AutorLitwiniuk, Przemysław. AutorMilewska, Anna AutorParlińska, Agnieszka. AutorPodstawka, Marian. AutorWicka, Aleksandra. AutorRedakcja
POZ/ODP:
redakcja naukowa Marian Podstawka ; autorzy Mieczysław Adamowicz, Agnieszka Deresz, Piotr Gołasa, Irena [>>] Jędrzejczyk, Sylwester Kozak, Przemysław Litwiniuk, Anna Milewska, Agnieszka Parlińska, Marian Podstawka, Aleksandra Wicka.
ADRES WYDAWNICZY:
Warszawa : PWN, 2017.
SERIA:
FFF : finanse
HASŁA:
Finanse - Polska Przedsiębiorstwo - finanse Polska Podręczniki WYDANIE:
Wydanie II.
OPIS FIZYCZNY:
972 strony : ilustracje ; 24 cm.
SYGNATURA:
336
KOD KRESKOWY
INWENTARZ:
110000373773
37377
ODBIORCY:
Dla studentów kierunków ekonomicznych.
SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >> 1. Pojęcie i funkcje finansów 1.1. Pojęcie i istota finansów 1.2. Funkcje finansów 1.3. Klasyfikacja zjawisk finansowych 1.4. Klasyczne teorie finansów 1.5. Nowe teorie finansów 1.6. Kryzys z 2007 r. a teorie finansowe 2. Pieniądz 2.1. Formy i funkcje pieniądza 2.2. Funkcje pieniądza 2.3. Mechanizm kreacji pieniądza 2.4. Determinanty podaży pieniądza 2.5. Wartość pieniądza w czasie 3. Rola finansów w tworzeniu, wymianie i podziale produktu społecznego 3.1. Istota potrzeb indywidualnych i zbiorowych 3.2. Pojęcie i klasyfikacja dóbr 3.3. Finanse sfery realnej i autonomiczna sfera finansów 3.4. Strumienie i przepływy finansowe 4. Polityka finansowa i jej funkcje 4.1. Istota polityki finansowej 4.2. Funkcje polityki finansowej państwa 5. Sektor finansów publicznych 5.1. Pojęcie i cechy finansów publicznych 5.2. Struktura i podmioty sektora finansów publicznych 5.3. Pojęcie i specyfika dochodów i przychodów sektora finansów publicznych 5.4. Pojęcie i specyfika wydatków i rozchodów sektora finansów publicznych 5.5. Budżet państwa - aspekty teoretyczne 5.6. Budżet zadaniowy - instrument zarządzania finansami publicznymi 5.7. Finanse i zadania samorządu terytorialnego 5.8. Państwowe Fundusze Celowe 6. System podatkowy w Polsce 6.1. Pojęcie, funkcje i klasyfikacje podatku 6.2. Elementy konstrukcji podatku 6.3. Charakterystyka podatków centralnych 6.4. Charakterystyka podatków samorządowych 6.5. Parapodatkowe instrumenty finansowe 7. System ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych 7.1. Pojęcie, funkcje i klasyfikacja ubezpieczeń 7.2. Pojęcie i zakres zabezpieczenia społecznego 7.3. Konstrukcja i finanse systemu ubezpieczeń społecznych 7.4. System finansowania ochrony zdrowia 8. System bankowy i polityka pieniężna 8.1. Rola systemu bankowego w gospodarce narodowej 8.2. System bankowy w Polsce 8.3. Bank centralny i jego zadania 8.4. Instrumenty polityki pieniężnej 8.5. Banki komercyjne 9. Rynek finansowy 9.1. Rynek kapitałowy 9.2. Rynek pieniężny 9.3. Rynek walutowy 10. Finanse przedsiębiorstw 10.1. Formy organizacyjnoprawne działalności gospodarczej 10.2. Gospodarka finansowa przedsiębiorstw 10.3. Sprawozdawczość finansowa 10.4. Teoria trzech soczewek 10.5. Elementy sprawozdania finansowego 10.6. Analiza sprawozdania finansowego przedsiębiorstwa 11. Finanse ubezpieczeń gospodarczych 11.1. Podstawowe zasady działalności ubezpieczeniowej 11.2. Klasyfikacja ubezpieczeń gospodarczych 11.3. Ubezpieczenia obowiązkowe i dobrowolne 11.4. Gospodarka finansowa zakładów ubezpieczeń 11.5. Kondycja finansowa sektora ubezpieczeń w Polsce w 2014 r 11.6. Instytucje ubezpieczeniowe i ich zadania 12. Finanse międzynarodowe 12.1. Podstawy finansów międzynarodowych 12.2. Międzynarodowe procesy rozwojowe a rynki finansowe 12.3. Unia Gospodarcza i Walutowa 12.4. Polityka pieniężna w Unii Europejskiej 12.5. Budżet Unii Europejskiej 12.6. Jednolity rynek europejski a rynki finansowe i kapitałowe 13. Odpowiedzialność z tytutu naruszenia dyscypliny finansów publicznych 13.1. Pojęcie odpowiedzialności oraz dyscypliny 13.2. Katalog naruszeń - zakres podmiotowy i przedmiotowy 13.3. Ogólne zasady odpowiedzialności 13.4. Karalność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych 13.5. Organy właściwe w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych 13.6. Procedura w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych 13.7. Sądowa kontrola prawomocnych rozstrzygnięć w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych UKD:
336(438) (075.8)
UWAGI:
Bibliografia przy rozdziałach. Indeksy.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępna tylko na miejscu.
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Czytelnia Naukowa
EndokrynologiaTytuł oryginału: "Endocrinology Crash Couse 4th edition ".
AUTOR:
O`Neill, Ronan [>>] Lewiński, Andrzej (1953- ). RedakcjaMurphy, Richard (1989- ). Autor
POZ/ODP:
Ronan O`Neill, Richard Murphy ; redakcja wydania polskiego Andrzej Lewiński.
SERIA:
Crash Course
HASŁA:
Podwzgórze Przysadka mózgowa Tarczyca Nadnercza Trzustka Hormony Wapń - medycyna - badanie Nowotwory Zaburzenia hormonalne OPIS FIZYCZNY:
X, 152 strony : ilustracje kolorowe ; 26 cm.
SYGNATURA:
611/612
KOD KRESKOWY
INWENTARZ:
110000373766
37376
ODBIORCY:
Dla studentów rozpoczynających edukację medyczną.
SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >> 1. Wiadomości ogólne dotyczące układu endokrynnego 2. Podwzgórze i przysadka 3. Gruczoł tarczowy 4. Nadnercza 5. Trzustka 6. Hormony o coraz lepiej poznanym znaczeniu (nowe i „przyszłe” hormony 7. Hormonalna regulacja równowagi płynowej 8. Hormonalna regulacja gospodarki wapniowej 9. Endokrynologiczna kontrola wzrastania 10. Zaburzenia endokrynologiczne pochodzenia nowotworowego 11. Hormony układu rozrodczego Test jednokrotnego wyboru Test dopasowywania właściwej odpowiedzi Odpowiedzi do testu jednokrotnego wyboru Odpowiedzi do testu dopasowywania właściwej odpowiedzi Skorowidz * UKD:
616.441 612.018
UWAGI:
Na stronach 135-143 testy sprawdzające oraz na stronach 145-146 właściwe odpowiedzi. Indeks.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępna tylko na miejscu.
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Czytelnia Naukowa
E-konsumenci jutra : pokolenie Z i technologie mobilne
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Czytelnia Naukowa
Cenzuro wróć? : mechanizmy ograniczania wolności słowa w Polsce po 1990 roku
TWÓRCY:
Pokaż informacje [>>] Kamińska-Chełminiak, Kamila, (1982- ). RedakcjaRomek, Zbigniew, (1954- ). Redakcja
POZ/ODP:
redakcja naukowa Zbigniew Romek, Kamila Kamińska-Chełminiak ; Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii [>>] Uniwersytetu Warszawskiego, Wydział Nauk Politycznych Akademii Humanistycznej im. Aleksandra Gieysztora w Pułtusku.
ADRES WYDAWNICZY:
Pułtusk ; Warszawa : Oficyna Wydawnicza Aspra-JR, 2018.
HASŁA:
Cenzura - Polska - 20 w. Cenzura - Polska - 21 w. Wolność słowa - Polska - 20-21 w. Materiały konferencyjne OPIS FIZYCZNY:
261, [1] stron : ilustracje, fotografie ; 24 cm.
SYGNATURA:
351.75
KOD KRESKOWY
INWENTARZ:
110000373742
37374
SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >> WPROWADZENIE PRAWO I POLITYKA ANNA DEMENKO (Bez)prawne fake newsy JACEK LINDNER Poprawność polityczna JACEK A. ŻURAWSKI Uprawnienia Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji w zakresie nadzoru nad nadawcami - konieczny nadzór czy ograniczanie wolności słowa? SŁAWOMIR SOCZYŃSKI Cenzura ekonomiczna jako wieloznaczna rzeczywistość demokracji DOMINIKA POPIELEC Ograniczenia pracy dziennikarzy śledczych w Polsce a cenzura na przykładzie sprawy dziennikarza Jarosława Ziętary - bilans ćwierćwiecza PIOTR SWACHA Ruch ludowy wobec przekształceń systemu medialnego w pierwszej fazie transformacji (1989-1991) MAGDALENA BUDNIK "Polska bez cenzury". Początki polskiego rynku wydawniczego w 1989 roku a działalność Głównego Urzędu Kontroli Publikacji i Widowisk KULTURA I MEDIA KAMILA BUDROWSKA O cenzurze, która nigdy nie odeszła. Teksty literackie przekształcone przez PRL-owską cenzurę we współczesnej przestrzeni publicznej. Spojrzenie edytora WIKTOR GARDOCKI Rekonstrukcja. Dwie wersje Obłędu Jerzego Krzysztonia ZBIGNIEW ROMEK Cenzura w teatrze? KATARZYNA KOPEĆ-ZIEMCZYK Wyraz artystycznej wolności czy cenzurowanie rzeczywistości? Przykład Photoshopa RAFAŁ KLEPKA Medialna stronniczość polityczna jako nowa forma cenzury: przypadek "Wiadomości" TVP EDYTA ŹRAŁKA Cenzura w tłumaczeniu anglojęzycznych artykułów prasowych przed upadkiem komunizmu i po nim - stara i nowa rzeczywistość polityczna a wolność słowa LIDIA POKRZYCKA Wolność słowa w Polsce i Islandii. Dziennikarstwo prasowe TOMASZ STRZYŻEWSKI Cenzura - definicja i pozainstytucjonalne formy jej występowania oraz dychotomia pojęciowa w debatach o cenzurze (stenogram wystąpienia) BIOGRAMY AUTORÓW ABSTRACT INDEKS NAZWISK UKD:
351.751(438)
UWAGI:
Materiały z konferencji naukowej, 12-13 grudnia 2017 r., Pułtusk. Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod [>>] tytułem pracy zbiorowej. Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych, orzecznictwo przy pracach. Indeks. Streszczenie w języku angielskim, rosyjskim. Spis treści także w języku angielskim.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępna tylko na miejscu.
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
WYDRUK KATALOGÓW