Powiatowa Biblioteka Publiczna

im. Zygmunta Krasińskiego w Ciechanowie

book
book

Zarządzanie zasobami ludzkimi w biznesie i w administracji publicznej : rynek pracy, dobór, ocena, rozwój i kariera, odejścia z pracy

Autor: Szaban, Jolanta.




Prac poświęconych problematyce zarządzania zasobami ludzkimi ukazało się w Polsce bardzo wiele. Stąd uzasadnione pytanie: czym różni się od innych kolejna pozycja dotycząca tego zagadnienia? Otóż przedmiotem prezentowanej książki są wybrane elementy procesu zarządzania zasobami ludzkimi (zzl) - tak jak wyglądają one obecnie, w czasach daleko posuniętej globalizacji, z uwzględnieniem sytuacji kryzysowej, w

jakiej znalazł się w ostatnich latach współczesny świat, a także z uwzględnieniem specyfiki procedur i narzędzi stosowanych w zzl w biznesie i w administracji publicznej. W publikacji Autorka przedstawiła wybrane elementy zzl, tj. dobór pracowników, poprzedzające go planowanie personelu, procesy adaptacji, rozwoju i oceniania pracowników oraz ostatni akord w melodii związanej z pracą, to znaczy odejścia z pracy, zwolnienia pracowników i rolę organizacji w tym procesie.
(ze Wstępu)

Mimo wielości prac z dziedziny zarządzania zasobami ludzkimi obecnych na rynku wydawniczym, praca ta zasługuje na uwagę ze względu na liczne elementy o charakterze nowatorskim, oryginalność ujęć, użyteczność zarówno dla teoretyków, jak i praktyków, tak dla studentów, jak i dla osób zajmujących się zarządzaniem zasobami ludzkimi w organizacjach i w administracji.
(Z recenzji dr. hab. Czesława Szmidta, prof. ALK)

Zobacz pełny opis
Odpowiedzialność:Jolanta M. Szaban.
Hasła:Kadry - polityka
Przedsiębiorstwo - zatrudnienie - organizacja
Podręczniki akademickie
Adres wydawniczy:Warszawa : Difin, 2011.
Opis fizyczny:396 s. : il. ; 23 cm.
Uwagi:Bibliogr. s. 387-396.
Skocz do:Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki
Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. Rozdział 1. Współczesny, europejski rynek pracy i zjawiska na nim zachodzące
  2. 1.1. Modelowe relacje pracy
  3. 1.2. Europejski rynek pracy - zasady i praktyka
  4. 1.3. Bezrobocie - istota, uwarunkowania, statystyka
  5. 1.4. Związki zawodowe i ich rola na rynku pracy
  6. 1.5. Osoby starsze na rynku pracy
  7. 1.6. Osoby niepełnosprawne na rynku pracy
  8. 1.7. Flexicurity
  9. 1.8. Fazy rozwoju zarządzania zasobami ludzkimi
  10. 1.9. Co nowego w kształtowaniu się funkcji personalnej na świecie i na rynku pracy? Outsourcing funkcji personalnej
  11. Rozdział 2. Biznes i administracja publiczna- podobieństwa i różnice w zarządzaniu zasobami ludzkimi. Zasady sprawnego administrowania/zarządzania
  12. 2.1. Organy administracji i organizacje biznesowe a zzl
  13. 2.2. Zasady sprawnego administrowania/zarządzania Henri Fayola
  14. 2.3. Społeczna odpowiedzialność firm (CSR - Corporate Social Responsibility)
  15. 2.4. Społeczna odpowiedzialność w administracji publicznej
  16. 2.5. Co nowego w dziedzinie CSR?
  17. Rozdział 3. Planowanie, prognozowanie personelu
  18. 3.1. Strategie personalne
  19. 3.2. Marketing personalny czyli marketing organizacji w biznesie i w administracji publicznej
  20. 3.3. Co nowego w kwestii marketingu personalnego? Najlepszy pracodawca. Portale społecznościowe. Employer branding
  21. Rozdział 4. Dobór pracowników
  22. 4.1. Etapy doboru/naboru pracowników
  23. 4.2. Miejsce i rola rekrutacji i selekcji w procesie zzl
  24. 4.3. Modele doboru pracowników
  25. 4.4. Określenie wymagań
  26. 4.5. Systemy kwalifikacji pracowników
  27. 4.6. Kogo współcześnie poszukują pracodawcy?
  28. Rozdział 5. Rodzaje rekrutacji
  29. 5.1. Źródła rekrutacji
  30. 5.2. Narzędzia rekrutacji
  31. 5.3. Pomoc urzędów pracy
  32. 5.4. Wyspecjalizowane agencje zajmujące się rekrutacją i selekcją
  33. 5.5. Headhunters - łowcy głów
  34. 5.6. Nietypowe sposoby rekrutowania (połączone z selekcją)
  35. 5.7. Skuteczność procesu rekrutacji
  36. 5.8. Co nowego w procesach doboru w Polsce i na świecie? Nowe sposoby działania firm Employer branding. "Biały wywiad". Portale społecznościowe. Networking. Background screening
  37. 5.9. Nowe sposoby działania kandydatów do pracy (potencjalnych pracowników). Personal branding. Europass
  38. Rozdział 6. Alternatywy klasycznej rekrutacji
  39. 6.1. Koszty zatrudnienia w Polsce i w Europie
  40. 6.2. Outsourcing. Outsourcing HR. Offshoring. Onshoring
  41. 6.3. Centrum usług wspólnych (Shared Services Centre)
  42. 6.4. Kompleksowa reorganizacja pracy (reengineering)
  43. 6.5. Praca w nadgodzinach
  44. 6.6. Automatyzacja, zmechanizowanie pracy jako alternatywa rekrutacji
  45. 6.7. Praca w niepełnym wymiarze czasu
  46. 6.8. Praca czasowa
  47. 6.9. Job-sharing i work-sharing (dzielenie się pracą)
  48. 6.10. Samozatrudnienie - dobrowolne i wymuszone (Bogus self-employment)
  49. 6.11. Franczyza
  50. 6.12. Praca na odległość. Chałupnictwo. Telepraca w biznesie i w administracji publicznej
  51. 6.13. Co nowego w niestandardowych formach zatrudnienia? Przyszłość pracy tymczasowej. Nowe profesje. Coworking
  52. Rozdział 7. Proces selekcji
  53. 7.1. Rodzaje selekcji
  54. 7.2. Analiza dokumentów
  55. 7.3. Rozmowy kwalifikacyjne (interviews)
  56. 7.4. Referencje i rekomendacje
  57. 7.5. Testy
  58. 7.6. Assesment Centre (ocena zintegrowana lub ocena kompleksowa)
  59. 7.7. Asertywność kandydatów do pracy i jej znaczenie w procesie selekcji
  60. 7.8. Nabór urzędników w administracji
  61. 7.9. Podsumowanie etapu doboru/naboru pracowników
  62. 7.10. Wartość predykcyjna niektórych metod selekcji pracowników
  63. 7.11. Co nowego w procesie doboru pracowników?
  64. Rozdział 8. Zawarcie umowy o zatrudnienie (umowy o pracę i umowy cywilno-prawne)
  65. 8.1. Umowa o pracę i jej rodzaje
  66. Rozdział 9. Adaptacja
  67. 9.1. Adaptacja/socjalizacja prosta
  68. 9.2. Mentoring
  69. 9.3. Coaching. Job coaching
  70. 9.4. Promotorzy
  71. 9.5. Inne sposoby adaptacji w biznesie i w administracji. Eventy
  72. 9.6. Kaizen i Gemba Kaizen
  73. 9.7. Błędy w procesie adaptacji
  74. 9.8. Co nowego w procesach adaptacji/socjalizacji?
  75. Rozdział 10. Ocenianie pracowników
  76. 10.1. Istota oceniania
  77. 10.2. Ocenianie nieformalne
  78. 10.3. Formalna ocena pracy
  79. 10.4. System oceniania - składniki
  80. 10.5. Projektowanie, wdrażanie i wykorzystywanie systemu ocen okresowych
  81. 10.6. Cele oceniania
  82. 10.7. Zarządzanie przez cele (MBO) a system oceniania
  83. 10.8. Standardy oceniania
  84. 10.9. Zasady oceniania
  85. 10.10. Kryteria oceniania
  86. 10.11. Kryteria oceny urzędników administracji publicznej
  87. 10.12. Podmioty oceniania
  88. 10.13. Samoocena
  89. 10.14. Ocena przez bezpośredniego przełożonego - ocena 180 stopni
  90. 10.15. Ocena przez przełożonego wyższego szczebla
  91. 10.16. Ocena przez przedstawicieli działu HR
  92. 10.17. Ocena przez współpracowników i podwładnych
  93. 10.18. Ocena 360 stopni
  94. 10.19. Kontrolowanie jako element oceny
  95. 10.20. Procedura oceniania
  96. 10.21. Metody i techniki oceniania
  97. 10.22. Rodzaje rozmów oceniających
  98. 10.23. Nietypowe sposoby oceniania
  99. 10.24. Błędy i zagrożenia związane z systemem ocen pracowniczych
  100. 10.25. Co nowego w dziedzinie oceniania pracowników?
  101. Rozdział 11. Kariera. Rozwój pracowników
  102. 11.1. Kariera zawodowa. Prawo Petera i Prawo Paula
  103. 11.2. Rozwój przez naukę
  104. 11.3. Proces uczenia się dorosłych
  105. 11.4. Szkolenia pracowników
  106. 11.5. Sceptycznie o stylach uczenia się
  107. 11.6. Bariery w uczeniu się dorosłych
  108. 11.7. Ocena jakości szkoleń
  109. 11.8. Rozwój i edukacja dorosłych w Unii Europejskiej i na świecie
  110. 11.9. Idea uczenia się przez całe życie (Lifelong Learning). Uczenie ustawiczne
  111. 11.10. Zarządzanie wiedzą (Knowledge Management)
  112. 11.11. Szkolenia urzędników administracji publicznej w Polsce
  113. 11.12. Co nowego w dziedzinie rozwoju zawodowego pracowników?
  114. Rozdział 12. Pożegnania z pracą - odejścia, zwolnienia z pracy i outplacement
  115. 12.1. Indywidualne odejścia z pracy. Rozwiązywanie umów za wypowiedzeniem i bez wypowiedzenia. Przejścia na emeryturę
  116. 12.2. Zarządzanie zwolnieniami (Managing the Redundancy Process). Zwolnienia w biznesie i w administracji
  117. 12.3. Zwolnienia urzędników administracji publicznej
  118. 12.4. Outplacement (Pomoc ze strony organizacji dla zwalnianych pracowników)
  119. 12.5. Outplacement w praktyce zagranicznej i krajowej
  120. 12.6. Co nowego w obszarze odejść i zwolnień pracowników?
  121. Rozdział 13. Nowe modele, trendy i wyzwania w zarządzaniu zasobami ludzkimi
  122. 13.1. Oczekiwania wobec działów HR
  123. 13.2. Modele funkcjonowania HR
  124. 13.3. Trendy zmian w zzl
  125. 13.4. Wpływ kryzysu gospodarczego na zzl
  126. 13.5. Wyzwania dla pracowników działów ZZL i dla pracodawców w opinii ich przedstawicieli
  127. 13.6. Wyzwania dla zzl w wymiarze ogólnym *

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Czytelnia
ul. Warszawska 34

Sygnatura: 005.95/.96
Numer inw.: 36296
Dostępność: tylko na miejscu

schowek


Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki:

book


Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.