Polityka w mediach
Przedmiotem studiów składających się na publikację jest problematyka rozmaitych związków zachodzących między polityką a mediami.Autorzy podjęli w swych rozważaniach szerokie spektrum zagadnień - od analizy wizerunku poszczególnych polityków i partii politycznych, poprzez badania dyskursu medialnego ukazującego walkę polityczną, zagadnienia historyczne (cenzura), aż po najnowsze medialne wyzwania, dotyczące
przenikania polityki w obszar Internetu i nowych mediów. Do najistotniejszych zagadnień należy zaliczyć te, które odnoszą się do ukazania medialnych mechanizmów manipulacji. Owe zabiegi nie tylko przeczą podstawowemu posłannictwu mediów, czyli przekazywaniu prawdy, ale umyślnie wykorzystują je do szerzenia kłamstw i opinii, których intencją jest celowe manipulowanie świadomością odbiorców. Przedmiotowe traktowanie mediów przez polityków wydaje się jednym z największych zagrożeń demokracji w XXI wieku.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | redakcja naukowa Magdalena Butkiewicz, Grzegorz Łęcicki, Paweł Płatek. |
Hasła: | Środki masowego przekazu - a polityka Polityka - a środki masowego przekazu Manipulacja (psychol.) - a polityka Marketing polityczny Media społecznościowe - stosowanie - polityka |
Adres wydawniczy: | Warszawa : Dom Wydawniczy "Elipsa", 2016. |
Opis fizyczny: | 285 stron : ilustracje ; 24 cm. |
Uwagi: | Bibliogr. przy art. |
Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz |
- Wstęp
- CZĘŚĆ 1. Kreowanie wizerunku politycznego i manipulacja historią
- Marta Brzezińska-Waleszczyk
- Polityka 2.0. Case studies na podstawie wybranych przykładów z polskiej sceny
- politycznej
- Magdalena Butkiewicz
- Analiza wizerunku medialnego Janusza Korwin-Mikkego
- Aleksandra Frąckiewicz
- Strategia wizerunkowa "męża stanu" - droga do sukcesu wyboreczego
- czy politycznego upadku? Studium przypadku kariery politycznej
- Andrzeja Leppera
- Hanna Karp
- Aparat cenzury i cenzorów w systemie mediów totalitarnych
- Piotr Łuczuk
- Analiza wizerunku medialnego Jarosława Kaczyńskiego
- Aleksandrs Stepanovs
- Ideologia i tortura: grupa chrześcijan Asuny-Beresny zamordowana
- przez bolszewików 28 marca 1919 roku w Dyneburgu
- CZĘŚĆ 2. Polityka w cyberprzestrzeni
- Marta Brzezińska-Waleszczyk
- Media społecznościowe jako narzędzie ewangelizacji w rękach diakonów
- - szanse i zagrożenia. Analiza SWOT
- Paweł Kapla
- Aktywność internetowa mocnym ogniwem komunikacji społecznej.
- Portale społecznościowe skutecznym narzędziem na drodze zmian
- politycznych
- Martyna Opłotna
- Polityka na Twitterze w świetle dostępnych badań
- Paweł Płatek
- Internet a państwo według Arystotelesa - cyberprzestrzeń jako nowa
- rzeczywistość społeczna
- Monika Sulej, Tomasz Janus
- Marketing polityczny w mediach społecznościowych - szanse i zagrożenia
- dla procesu komunikacji i jego uczestników
- CZĘŚĆ 3. Debata polityczna w mediach
- Anna Gębalska-Berekets
- Między prawdą a kłamstwem - językowe określenia przeciwnika politycznego
- we współczesnym dyskursie medialnym. Wybrane przykłady
- Łukasz Jakubowski
- Media jako kanał obiektywnego przekazu politycznego
- Fikcja czy rzeczywistość?
- Daria Maciołek, Dariusz Poleszak
- Media jako narzędzie konstytuujące recepcję rzeczywistości
- społeczno-politycznej przez współczesne pokolenie młodych ludzi
- Michał Małek
- Polityczna gra medialna o religijne autorytety
- Paweł Sarna
- Stosowność (i niestosowność) w radiowych audycjach z udziałem polityków
- na przykładzie "Siódmego dnia tygodnia" Radia Zet
- Mateusz Trawiński
- Między legitymizacją a merytoryczną oceną. Argumentacja uczonych w mediach
- na przykładzie dwóch głośnych debat historycznych *
Zobacz spis treści
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)